خبرگزاری کار ایران

پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا:

چرخش ایران به سمت ارز دیجیتال، ابزارهای فشار بر تهران را محدود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۹۷۳

تاکتیک بعدی ایران به منظور جلوگیری از تاثیر تحریم‌ها، ساخت یک ارز دیجیتال ملی است. این ارزهای دیجیتال تحت کنترل قوانین آمریکا نیستند و ایران می‌تواند از این طریق پول جابه‌جا کند و محدودیت‌های مربوط به بانک‌ها را دور بزند.

به گزارش ایلنا پایگاه خبری کنگره آمریکا، «هیل»، مدعی شد: «ایران کاری که همه حامیان تروریست زمانی که با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شوند انجام می‌دهند را در دستور کار خود قرار داده است. آنها قرار است به بیتکوین رو بیاورند. مانند کره شمالی که هنوز هم از این ارز دیجیتال استفاده می‌کند. با جایگزینی بیتکوین به جای ریال، موج بعدی حملات باج‌گیرانه از سوی هکرهای ایرانی به زودی آغاز خواهد شد. پرداخت‌ها هم به صورت بیتکوین خواهد بود.»

این رسانه آمریکایی مدعی شد: «جالب اینجاست که چرخش دولت ایران به سمت باجگیری‌های اینترنتی و به دست آوردن بیتکوین چیزی نیست که برای مردم این کشور باشد. استفاده از ارز دیجیتال برای مردم ممنوع است.»

این گزارش مدعی شد: «دولت آمریکا قرار نیست کار ایران را ساده کند. اخیرا نزدیک به ۵۰۰ بیتکوین که ارزشی بالغ بر ۵.۷ میلیون دلار داشته و به ایران تعلق داشته است توسط مقامات فدرال آمریکا مسدود شده است. ایران برای اینکه در امان باشد، قدرت پردازش کامپیوترها را می‌دزدد تا بتواند رمزگشایی‌های بیشتری داشته باشد. به این کار «کرایپتو جکینگ» یا استفاده از دستگاه برای رمزگشایی می‌گویند و اهداف اولیه این دزدی‌های دیجیتال در خاورمیانه‌ هستند. دشمن اصلی ایران، عربستان سعودی است. از دست رفتن چرخه‌های محاسباتی برای عربستان میلیون‌ها دلار هزینه دارد.»

به ادعای این رسانه آمریکایی، تاکتیک بعدی ایران به منظور جلوگیری از تاثیر تحریم‌ها، ساخت یک ارز دیجیتال ملی است. این ارزهای دیجیتال تحت کنترل قوانین آمریکا نیستند و ایران می‌تواند از این طریق پول جابه‌جا کند و محدودیت‌های مربوط به بانک‌ها را دور بزند.

«هیل» با طرح این سوال که چرا ایران این اندازه خود را به زحمت می‌اندازد، مدعی شد: «همه اینها برای باقی ماندن در قدرت است. ایران امیدوار است با استفاده از این ارز دیجیتال ملی بقای خود را تضمین کند. اگر این اتفاق بیافتد، ما شاهد جنگ جدیدی خواهیم بود. آمریکا دیگر نمی‌تواند از اهرم قدرت مالی‌اش برای جلوگیری از تجارت بانک‌ها با ایران استفاده کند. دولت ما یکی از سلاح‌های موثر خود را در مبارزه با ایران از دست خواهد داد.»

«هیل» مدعی شد: «در ژوئن ۲۰۱۲ گزارش‌ها حاکی از این بود که یک کرم کامپیوتری به برنامه غنی‌سازی اورانیوم در ایران حمله کرده و کامپیوترهای ایران را از کار انداخته است. ویروس «استانکس» سامانه‌های ایران را تخریب کرد و برنامه آنها را به تاخیر انداخت. این اولین حمله سایبری بود که ورود جهان به جنگ افزار‌های جدید را خبر داد.»

این رسانه در ادامه نوشت: « شاید وقت آن باشد که برای زمین‌گیر کردن ارزهای دیجیتال ایران بار دیگر به این ابزار فکر کنیم. تحریم‌ها بحران مالی در داخل ایران ایجاد کرده است. ترفند این است که باید صبر داشته باشیم و نتیجه تحریم‌ها را ببینیم و به محض اینکه ارز جدید ارائه شد، آمریکا باید حمله‌ای مشابه حمله «استانکس» انجام دهد و همه امیدها برای جلوگیری از تاثیرگذاری تحریم‌ها را نقش بر آب کند.»

نویسنده این گزارش مدعی شد: «ایران امیدوار است بتواند رویه ونزوئلا را به کار ببندد. این کشور آمریکای جنوبی در آستانه فروپاشی اقتصادی به دلیل تحریم‌های آمریکا و اروپاست. ارز دیجیتال رسمی آنها، پترو، به منابع وسیع انرژی این کشور وابسته است.»

در ادامه این گزارش آمده، روسیه و ایران در زمینه استفاده از ارز دیجیتال برای انجام مبادلات و جلوگیری از تحریم‌های آمریکا همکاری می‌کنند. آنچه در پی دور زدن آن هستند، تحریم‌های سوییفت بانکی است. این چیزی است که مانع از انجام تجارت با ایران و روسیه شده است.

این رسانه با بیان اینکه در صورت عرضه ارز دیجیتال توسط ایران و روسیه، آمریکا و متحدانش یکی از ابزارهای موثرشان را برای ضربه زدن به آنها از دست خواهند داد، نوشت: گزینه‌ها محدود است. آمریکا می‌تواند قوانین مالی سختی بر روی ارز دیجیتال وضع کند اما این تنها محدود به دایره قانون‌مداران داخلی است. از سوی دیگر شاید زمان آن رسیده باشد که ورق برگردد، سلاح سایبری جدیدی طراحی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز