خبرگزاری کار ایران

بازتاب بیانات رهبری در رسانه‌های جهان/ توجه دنیا به بخش‌های مربوط به «مذاکره با آمریکا»

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۵۳

بیانات امروز رهبری در بین اقشار مختلف مردم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

به گزارش ایلنا، «رویترز» در گزارشی نوشت: رهبر ایران از دولت این کشور به دلیل سوءمدیریت در اقتصاد انتقاد کرد و گفت که باید عملکرد آنها برای کمک به کشور در وضعیت تحریم‌های آمریکا بهبود پیدا کند.

پایگاه خبری «نشنال» امارات هم با اشاره به بخش‌های دیگری از سخنرانی رهبر انقلاب نوشت: رهبر ایران مذاکره با آمریکا برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای جدید جهت لغو تحریم‌ها را رد کرد.

این رسانه اماراتی نوشت: رهبر ایران مذاکره مستقیم با آمریکا را یک هفته بعد از آغاز تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران، ممنوع کرد و گفت که آمریکا هرگز به وعده‌هایش پایبند نیست و تنها وعده‌های توخالی می‌دهد.

این رسانه با بازنشر توییت صفحه رسمی پایگاه اطلاع رسانی رهبری بخش‌هایی از سخنان آیت الله خامنه‌ای را با حروف بزرگ منتشر کرده بود نوشت: رهبر ایران گفته جنگ نخواهد شد و با آمریکا هم مذاکره نخواهیم کرد.

در ادامه این گزارش گفته شده بیانات رهبر ایران در حالی مطرح شده که ایران اخیرا از موشک کوتاه‌برد بالستیک جدیدی که تحت برنامه توسعه سلاح این کشور تولید شده رونمایی کرد. امیر حاتمی وزیر دفاع ایران گفته که موشک فتح المبین یک موشک کاملا داخلی است که با موفقیت آزمایش شده است.

«نشنال» نوشت: گفته می‌شود انبارهای ایران موشک‌هایی با برد 3000 کیلومتر را در خود جای داده است.

«یورونیوز» خبری فوری تحت عنوان «رهبر ایران به دولت دستور داد که با آمریکا مذاکره نکنند» بر روی خروجی خود قرار داد.

«تایمز آو اسرائیل» هم با بازتاب سخنان رهبر انقلاب بخشی که آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند «جنگی رخ نخواهد داد و با آمریکا هم مذاکره نمی‌کنیم.» را مورد توجه قرار داد.

این رسانه رژیم صهیونیستی نوشت: اخیرا تردیدها و گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال بازگشت ایران پای میز مذاکره به دلیل فشارهای ناشی از خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها به گوش می‌خورد. اما ایران هرگونه مذاکره جدید با آمریکا را رد کرده و گفته این کشور قابل اعتماد نیست و به تعهداتش در توافقات پایبند نیست.

این رسانه اسرائیلی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد سخنان امروز رهبری در حالی در تلویزیون منتشر شده که به طور معمول خبر سخنرانی‌ها در پایان روز منتشر می‌شود.

«اسپوتنیک» هم ضمن بازنشر بیانات آیت الله خامنه‌ای نوشت: رهبر ایران گفته که جنگ و مذاکره‌ای با آمریکا در کار نیست.

پایگاه خبری «میدل ایست آی» هم نوشت: رهبر ایران هرگونه مذاکره مستقیم با آمریکا را ممنوع کرد و دولت را به دلیل سوءمدیریت اقتصادی مورد نقد قرار داد.

این رسانه با اشاره به بیانیه بانک مرکزی درباره سقوط ارزش ریال که گفته بود دشمنان عامل نوسانات ارز در بازار هستند، نوشت: رهبر ایران سقوط ارزش ریال و افزایش قیمت طلا و سکه را مشکلات اقتصادی عمده خواند و دستور داده که افراد فاسد باید به سختی تنبیه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز