خبرگزاری کار ایران

تور رسانه‌ای محمدرضا عارف به مناسبت روز خبرنگار؛

حضور ۱۲ ساعته رئیس فراکسیون امید در رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۴۸۱

رئیس فراکسیون امید از برخی بی‌اخلاقی‌ها در جریان انتخابات هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه سوم که در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود گلایه کرد. او گفت که به شدت از نقد عملکرد فراکسیون امید استقبال می‌کند اما انتظار ندارد برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب رو در روی فراکسیون قرار بگیرند.

به گزارش ایلنا، در آستانه روز خبرنگار، محمدرضا عارف تصمیم گرفت یک روز کاری خود را با خبرنگاران رسانه‌های مختلف اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا بگذراند.

ابتدا مدیران مسئول تعدادی از مطبوعات و خبرگزاری‌ها در دفتر بنیاد امید ایرانیان مهمان عارف بودند. جمع صمیمانه‌ای که صبحانه خود را با رئیس فراکسیون امید صرف کردند. البته به گفته حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد از اینکه در دفتر بنیاد امید صبحانه‌ای در کار باشد باعث شگفتی است. اظهارات طنزگونه حضرتی به یزدی بودن رئیس بنیاد امید اشاره داشت که البته با پاسخ طنز عارف هم همراه بود «اینکه در شرایط اقتصادی فعلی اگر نان و پنیری هم در بنیاد امید پیدا شود باید خیلی خوشحال باشید.»

در این نشست، وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار از لزوم چاره اندیشی برای برون رفت از وضعیت فعلی کشور سخن گفت. حضرتی نسبت به افزایش ناامیدی و بی اعتمادی مردم هشدار داد. متقیان مدیر عامل ایسنا نیز بر لزوم بازگشت مردم به انقلاب و وحدت و انسجام سخن گفت. بختیاری مدیر مسئول گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد نیز از  انتظارات مردم از مجلس سخن گفت. فتاح زاده مدیر مسئول روزنامه سلامت نیز گلایه‌های خودش از فراکسیون امید مطرح کرد. حیدری مدیرعامل خبرگزاری ایلنا هم بر لزوم  اولویت‌بندی نمایندگان مجلس در ارتباط با موضوعات مهم کشور تاکید کرد. رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق نیز ضمن تحلیلی از شرایط کشور خواستار سخن گفتن مسئولان با مردم شد. مظفری مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد نیز از اتحاد رسانه‌ای اصلاح‌طلبان سخن به میان آورد. سعدی مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت هم از بیشتر شنونده بود تااینکه به مانند همکاران خود صحبتی کرده باشد.

عارف نیز بعد از شنیدن اظهارات مدیران مسئول رسانه‌ها بر لزوم تقویت ارتباط رسانه‌ای فراکسیون امید با رسانه‌ها تاکید کرد. به گفته وی، نماد بیرونی فراکسیون امید برخلاف آن چیزی است که در داخل فراکسیون می‌گذرد.

او که ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات هم برعهده دارد از برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب که تنها نقاط ضعف فراکسیون امید را بازگو می‌کنند و نقاط قوت عملکرد این فراکسیون را برای افکار عمومی تشریح نمی‌کنند، گلایه کرد. عارف گفت: امسال ریاست برخی کمیسیون‌های مجلس که سالها در اختیار جریان رقیب بود در اختیار اعضای فراکسیون امید قرار گرفت ولی در رسانه‌ها به این موضوع پرداخته نشد.

رئیس فراکسیون امید همچنین از برخی بی‌اخلاقی‌ها در جریان انتخابات هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه سوم که در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود گلایه کرد. او گفت که به شدت از نقد عملکرد فراکسیون امید استقبال می‌کند اما انتظار ندارد برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب رو در روی فراکسیون قرار بگیرند.

در حاشیه  این نشست بحث و گفت‌‌وگو درباره استیضاح برخی وزرا داغ بود. بعد از پایان جلسه مدیران مسئول رسانه‌ها، محمدرضا عارف تور رسانه‌ای خود را آغاز کرد. مقصد اولین رسانه‌ای که عارف در آن حاضر شد، خبرگزاری ایسنا بود که با حضور شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت هم زمان شد. رئیس فراکسیون امید که در روند تاسیس ایسنا همکاری‌های خوبی با موسسین این رسانه داشت این خبرگزاری را فرزند خلف جهاد دانشگاهی دانست و از خدمات فاتح از موسسین اولیه این خبرگزاری تجلیل کرد.

بعد از حضور یکساعته عارف در خبرگزاری ایسنا، او عازم جام جم شد تا در باشگاه خبرنگاران جوان حضور پیدا کند. حضوری که البته با گلایه‌هایش از صداوسیما همراه بود و بیان خاطره‌ای از برخوردش با خبرنگار صداوسیما. آنجا که گفت: «در زمان ریاست آقای ضرغامی و در یکی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرنگار صداوسیما اصرار زیادی برای انجام مصاحبه با من داشت به او گفتم صحبت کنم که تمام صحبت‌های من را پخش نمی‌کنید که خبرنگار گفت مطمئن باشید همه صحبتهایتان پخش می شود به او گفتم اینقدر با اطمینان صحبت نکن، تا رئیست (اشاره به آقای ضرغامی کردم که در جلسه حضور داشت) اجازه ندهد پخش نمی‌شود»

عارف که بیش از دو ساعت در باشگاه خبرنگاران حضور داشت از بخش‌های مختلف این رسانه بازدید کرد. تلاقی حضور رئیس فراکسیون امید در باشگاه خبرنگاران با اذان ظهر باعث شد که نماز را در نمازخانه این رسانه اقامه کند. او به مزاح گفت که نماز خواندن اصلاح‌طلبان را ببینید تا نگویید اصلاح‌طلبان مگر نماز هم می‌خوانند؟

عارف بعد از ترک جام جم به خیابان مطهری رفت تا در گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد مهمان خبرنگاران اقتصادی باشد هرچند سوالاتی که در این رسانه از او شد بیشتر سیاسی بود تا اقتصادی. البته عارف گفت که باید رویکرد اقتصادی دولت تغییر کند.

تور رسانه‌ای عارف بعد از دنیای اقتصاد به یک روزنامه اقتصادی دیگر در حوالی میدان آرژانتین ختم شد. روزنامه جهان صنعت که خبرنگارانش به مانند خبرنگاران دنیای اقتصاد ترجیح دادند سوالات سیاسی از رئیس فراکسیون امید بپرسند سوالاتی که محور اصلی‌اش به آینده شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برمی‌گشت. او البته در جمع خبرنگاران این رسانه درخصوص مذاکره با آمریکا نیز گفت ما غیر از رژیم صهیونیستی با همه کشورها باب گفت‌وگو را نبستیم البته گفت‌وگو باید از موضع عزت باشد و با کسی گفت وگو کرد که اهل گفت‌وگو باشد.

مقصد پایانی عارف روزنامه جوان بود روزنامه‌ای که مدیر مسئولش انتسابش به سپاه و بسیج را رد کرد و گفت تنها سازمان بسیج مستضعفین مشترک روزنامه جوان است. رئیس فراکسیون امید در جمع مدیران این روزنامه گفت که شرایط فعلی از شرایط دوران جنگ بدتر نیست و می‌توان با برنامه‌ریزی و حفظ وحدت و انسجام از شرایط فعلی که به جنگ اقتصادی تعبیر کرد عبور کرد.

حضور ۱۲ ساعته رئیس فراکسیون امید در رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا

حضور ۱۲ ساعته رئیس فراکسیون امید در رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز