خبرگزاری کار ایران

یک رسانه اماراتی خبر داد؛

عراق با یک چهارم قیمت ایران، از عربستان برق می‌خرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۲۶۲

سخنگوی وزارت نیروی عراق گفت: عراق قرار است در آینده ۲۱ دلار در ازای هر مگاوات بر ساعت برق پرداخت کند. این قیمت یک چهارم قیمت پرداختی به ایران برای واردات برق است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «نشنال» امارات، عربستان سعودی ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و فروش برق به عراق را با تخفیف قابل توجهی به عهده گرفته است. این درحالی است که پیش از آن ایران فروشنده برق به عراق بود. 

بر اساس این گزارش، این توافق هنوز به تایید مقامات عراقی نرسیده است. گزارش‌ها حاکی از ساخت نیروگاه برق ۳ هزار مگاواتی در عربستان برای فروش به عراق است.

به گفته «مصعب سری» سخنگوی وزارت برق عراق، عراق قرار است در آینده ۲۱ دلار در ازای هر مگاوات بر ساعت برق پرداخت کند. این قیمت یک چهارم قیمت پرداختی به ایران برای واردات برق است. 

این رسانه اماراتی مدعی شد: این ماه ایران شاهد تظاهرات‌های اعتراضی به مساله بیکاری و بی‌عدالتی در ارائه خدمات عمومی از جمله برق و آب بود که در بسیاری از نقاط این کشور دچار کمبود آن هستند. عراق خرید برق از ایران را در ماه جولای متوقف کرد.

بر اساس این گزارش، حیدرالعبادی، به دلیل بررسی‌های دولت روی دلایل ضعف خدمات انرژی در کشور، قاسم فهداوی وزیر نیروی این کشور را روز یکشنبه به حالت تعلیق در آورد. دو هفته پیش عراق کمیته‌ای تشکیل داد تا به اعتراضات و نگرانی‌های مردم در این زمینه رسیدگی شود. ۳.۵ تریلیون دینار معادل ۳ میلیارد دلار هم برای حمایت از خدمات مورد نظر اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز