خبرگزاری کار ایران

انارکی محمدی در گفت و گو با ایلنا خبر داد:

اضافه شدن هشت منطقه آزاد و سیزده منطقه ویژه تجاری با تصویب کمیسیون اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۰۱۵

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون با حضور مرتضی بانک هشت منطقه آزاد اقتصادی و سیزده منطقه ویژه اقتصادی به کشور اضافه شد.

احمد انارکی محمدی در گفت‌‌‌‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص تصمیم کمیسیون اقتصادی درباره لایحه افزایش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با توجه به اینکه قبلا هم این بحث در کمیسیون مطرح شده بود و پس از مطرح شدن در صحن علنی مجددا برای رفع ایراداتی به کمیسیون ارجاع داده شد، در این جلسه نمایندگان ایرادات خود را در حضور مرتضی بانک مطرح کردند که در نهایت اضافه شدن هشت منطقه آزاد و سیزده منطقه ویژه اقتصادی به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی با بیان اینکه در این جلسه پیشنهاد اعضا برای بررسی اضافه شدن شصت و هشت منطقه ویژه علاوه بر لایحه دولت را داشتند که آن هم توانست رای اعضای کمیسیون را به دست آورد، اظهار داشت: بحث‌‌‌‌هایی نیز درخصوص الزامات مناطق آزاد مطرح بود که آن هم در جلسه به بحث گداشته شد و نهایتا رای آورد.

نماینده رفسنجان در مجلس ممنوعیت ورود کالای همراه مسافر به منطقه آزاد و همچنین ورود خودروی شخصی را از جمله این الزامات برشمرد. 

انارکی محمدی با اشاره به اعتراض‌‌‌‌ها درخصوص اضافه شدن مناطق آزاد که به اعتقاد عده‌‌‌ای تولیدات داخلی را تحت‌‌‌الشعاع قرار  می‌دهد، تصریح کرد: من خودم عضو هیات تحقیق و تفحص ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستم و دغدغه در این خصوص را به خوبی درک می‌‌‌کنم اما کمیسیون همه این موارد را دیده و با تصویب الزاماتی همچون محدود شدن فضای مناطق آزاد و ایجاد گشت بازرسی این دغدغه را نیز رفع کرده است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز