خبرگزاری کار ایران

نجفی در گفت‌وگو با ایلنا:/تکرار/

تحقیق و تفحص از صنعت خودرو را ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۹۱۱

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره نظارت بر بازار خودرو کشور گفت: قصدمان از تحقیق و تفحص رسیدن به یک طرح تحول در صنعت خودرو است تا این وضعیت نامطلوب را سر و سامان دهیم.

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره مشکلاتی که در زمینه صنعت خودرو ایجاد شده است، گفت: حقیقت این است که سازوکارهای مجود در عمل دارای اشکالاتی هستند که همین امر اسباب نارضایتی برای مشتریان و شهروندان را به وجود آورده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: همین نارضایتی ها کفایت می‌کند تا این ساختار معیوب مورد ارزیابی و تجدیدنظر قرار گیرد که متاسفانه در بحث تحقیق و تفحصی که داشتیم انجام نشد.

وی تشریح کرد: مهمترین رئوس تحقیق و تفحص عبارت بود از بررسی تولید خودرو، فروش و خدمات پس آن که دارای یک زنجیره معیوب بود و اشکالات متعددی هم پیدا کردیم.

نجفی تاکید کرد: این فرآیند فروش و خدمات پس از آن نیازمند یک بررسی دقیق، مستمر و جامع است که به این کار در فرآیند تحقیق و  تفحص حتما خواهیم پرداخت.

وی با بیان این که در گذشته هم گفته شده است قصدمان از تحقیق و تفحص رسیدن به یک طرح تحول در صنعت خودرو است، بیان کرد: وضعی که امروز در حوزه خودور وجود دارد، غیرقابل قبول است باید شاخصه‌های آن به سمت و سویی برود که یک وضع مناسب‌تری را برای ذی نفعان آن به وجود آورد .

نماینده مردم تهران با اشاره به فروش مزدا ۳ گفت: همین ماجرای پیش فروش خودرو مزدا ۳ می‌تواند یک پروژه مطالعاتی در این حوزه باشد و ما باید به رفع نابرابری و ناعدالتی و احیانا جا به جایی حقوقی که صورت گرفته بپردازیم و این موارد را جبران کنیم.

وی تاکیدکرد: اگر انحرافات عمدی در این قضیه صورت گرفته باشد قطعا با آن برخورد خواهیم کرد و من به شخصه در بحث تحقیق و تفحص آن را دنبال خواهم کرد.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا در بازار خودرو کشور اساسا بین قیمت کارخانه و آن‌چه که در بازار به فروش می‌رسد اختلاف قیمت چند ده میلیونی وجود دارد و گاهی به بالای یکصد میلیون تومان می‌رسد، بیان کرد: مجموعه‌ای از اقدامات در این قضیه دخیل هستند و شاید کسانی که متولی این امر هستند از روش‌های ناصواب استفاده کرده‌اند و حقوقی هم جا به جا شده است.

وی ادامه داد: دو عامل محیطی و سیاست‌های بازار خودرو بر این قضیه اثرگذار هستند که هر دو این موارد باید مورد بررسی قرار گیرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وضعیت نامطلوب و بسیار بدی که نه در شان مردم است و نه اقتصاد کشور وجود دارد، ما باید این خسارت‌ها را جبران کنیم.

نجفی تاکید کرد: اما نقش نیروی انسانی و مدیران در این قضیه بی‌تاثیر نیست ما باید راهبردی را پیش بگیریم که به توسعه اقتصاد و صنعت بیانجامد نه این که سرمایه‌های اجتماعی ما را تخریب کند.

وی خاطرنشان کرد: دوباره بحث تحقیق و تفحص را ادامه خواهیم داد و ظرف سه الی چهار ماه آینده نتایج خوبی را به دست خواهیم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز