خبرگزاری کار ایران

«ساندی تایمز» خبر داد؛

چای در برابر نفت/ سریلانکا قانون ممنوعیت معاملات مالی خاص با ایران را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۸۳۳

مقامات ایران و سریلانکا هفته آینده برای بررسی طرح‌های پیشنهادی نحوه پرداخت پول نفت به ایران سفر خواهند کرد. یکی از پیشنهادات مطرح شده از سوی طرف سریلانکایی، پرداخت بدهی‌های نفتی با فروش چای به ایران است.

به گزارش ایلنا به نقل از «ساندی تایمز» سریلانکا، مقامات هیات مدیره بخش چای در وزارت بازرگانی سریلانکا قرار است هفته آینده برای مذاکره در خصوص مکانیزم پرداخت هزینه‌های فروش چای به ایران با مقامات ایرانی دیدار داشته باشند. 

بر اساس این گزارش، پیشنهادهای زیادی درباره نحوه ساختار پرداخت‌ها در در دوران تحریم‌های آمریکا بدون ایجاد خلل در این تحریم‌ها مطرح شده است. هیات چای در سریلانکا پیشنهادی را مطرح کرده که طی آن پرداخت‌ها از سوی ایران در ازای خرید چایی از سریلانکا با بدهی شرکت «سیلون پترولیوم» که شرکت نفت دولتی این کشور است، برای خرید نفت از ایران به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار تسویه شود.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته مقررات تحریم‌ها توسط «تیلاک ماراپانا» وزیر خارجه سریلانکا صادر شد. این قانون معاملات مالی خاصی را با ایران ممنوع کرده است. واحد اطلاعات مالی بانک مرکزی هم چارچوب و مقرراتی را برای موسسات تنظیم کرده‌اند که ذیل آن تکالیف و وظایف آنها تحت قانون تحریم‌ها ذکر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز