خبرگزاری کار ایران

هشدار سیاست‌گذاران نظامی آمریکا به نیروی دریایی؛

مراقب عملیات قایق‌های پرسرعت ایران در تنگه هرمز باشید

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۰۷۵

«سی‌ان‌بی‌سی»، با اشاره به اینکه نیروی دریایی ایران رویارویی‌های متعددی با آمریکا از طریق صدها قایق پرسرعت خود داشته است، نوشت: سیاست‌گذاران نظامی هشدار داده‌اند که ایران قادر است از این قایق‌ها برای مقابله با کشتی‌های بزرگتر آمریکایی که توان کمتری برای مانور دارند، استفاده کند. اما نیروی دریایی آمریکا آماده هر اتفاقی هست.

به گزارش ایلنا به نقل از «سی‌ان‌بی‌سی»، «جیمز استاوریدیز» دریادار سابق آمریکا، روز دوشنبه مدعی شد: در صورتی که ایران تصمیم به بستن نظامی تنگه هرمز بگیرد، آمریکا و متحدانش در خلیج فارس قادرند این تنگه را ظرف چند روز باز کنند. 

این دریادار آمریکایی که به عنوان فرمانده ناتو و سیاست‌گذار ارشد در دوران جنگ علیه ترور بعد از یازدهم سپتامبر خدمت کرده مدعی شده از اینکه آمریکا می‌تواند تنگه هرمز را در صورت بسته شدن توسط ایران باز کند، اطمینان دارد. 

بر اساس این گزارش، باوجود اینکه بیشتر سیاست‌گذاران نظامی می‌دانند که ایران می‌تواند به سرعت تنگه‌هایی را که به عنوان آب‌راه توزیع ۳۰ درصد نفت جهان است ببندد، بیشتر آنها مدعی هستند که نیروی دریایی آمریکا هم قادر به باز کردن تنگه است. 

این رسانه آمریکایی با بیان اینکه نیروی دریایی ایران رویارویی‌های متعددی با آمریکا از طریق صدها قایق پرسرعت خود داشته است، نوشت: سیاست‌گذاران نظامی هشدار داده‌اند که ایران قادر است از این قایق‌ها برای مقابله با کشتی‌های بزرگتر آمریکایی که توان کمتری برای مانور دارند، استفاده کند. از طرفی نگرانی‌هایی بابت قایق‌هایی که می‌تواند عملیات انتحاری در دریا انجام دهند، نیز وجود دارد. 

«استاوریدیز» همچنین نسبت به توان آمریکا برای باز کردن تنگه هرمز در صورت بسته شدن توسط ایران ابراز اطمینان کرده ولی گفته این توان تحت تاثیر استفاده ایران از این قایق‌ها است. به محض اینکه آبراه باز شود این احتمال وجود دارد که آنها از مین یا زیردریایی دیزلی یا دیگر متدهای مخفیانه برای بستن دوباره تنگه استفاده کنند؛ اما نیروی دریایی آمریکا آماده هر اتفاقی هست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز