خبرگزاری کار ایران

دیلی کالر مدعی شد؛

رویارویی ایران و آمریکا در خلیج فارس در دولت ترامپ کم‌تر شده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۷۹۸

یک رسانه آمریکایی مدعی شد که با روی کار آمدن رییس‌جمهور جدید آمریکا، تنش‌های تهران و واشنگتن در خلیج فارس کاهش یافته و این نشانه تغییر در رفتار ایران است.

به گزارش ایلنا، روزنامه «دیلی کالر» آمریکا مدعی شد: « در حالی که در سال‌های آخر دولت «اوباما»، رویارویی با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس شدت گرفته بود، این اتفاق در سال اول دولت ترامپ ۶۰ درصد کاهش یافته است.»

این رسانه دست راستی آمریکا با اشاره به اینکه تاکنون در سال ۲۰۱۸ هیچ رویارویی بین نیروهای ایرانی با ناوهای آمریکایی مشاهده نشده است، نوشت: « آخرین برخورد به اگوست ۲۰۱۷ برمی‌گردد. بدترین حادثه در ژانویه ۲۰۱۶ رخ داد که ایرانی‌ها ملوانان آمریکایی را بازداشت کردند. ترامپ درباره حادثه سال ۲۰۱۶ گفته بود که باید زمانی که ایرانی‌ها دور ناوهای ویرانگر زیبای ما با قایق‌های کوچکشان حلقه می‌زدند و برای ما ژست می‌گیرند به آنها شلیک کرد.»

بر اساس این گزارش اولین حادثه دریایی در دولت ترامپ در جولای ۲۰۱۷ رخ داد که ناوشکن آمریکایی مجبور به شلیک تیر خطر  برای قایق‌های مسلح ایرانی که به ۱۵۰ یاردی کشتی آمریکایی نزدیک شده بودند، شد. نیروی دریایی در بیانیه‌ای در ماه مارس اعلام کرد که رفتار ایران تغییر کرده است. 

«ویلیام اربن» سخنگوی مقر مرکزی نیروی دریایی آمریکا مدعی شد: به نظر می‌رسد ایرانی‌ها تصمیم آگاهانه‌ای گرفته‌اند تا به ما فضای بیشتری بدهند. این تغییر جدی در رفتار آنهاست.

بر اساس گزارش «دیلی کالر»، تنش‌ها بین واشنگتن ایران از زمان روی کار آمدن ترامپ بالا گرفته و تصمیم او برای خروج از توافق هسته‌ای هم این موضوع را تشدید کرده است. آمریکا کشورهای جهان را به قطع روابط تجاری و خرید نفت از ایران وادار کرده و ایران اعلام کرده که در صورت قطع خرید، تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد. 

این رسانه آمریکایی نوشت: «یک سوم نفت جهان از طریق تنگه هرمز جابه جا می‌شود.»

نیروی دریایی آمریکا مدعی شده با هر تهدیدی از جانب ایران برای بستن مسیرهای منطقه‌ای مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز