خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور خطاب به زنگنه:

تجهیزات وزارت نفت نباید از انگلیس خریداری شود/ چرا پتروشیمی‌ها دنبال چشم‌آبی‌ها ‌و خارجی‌ها هستند؟

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۰۷۰

نماینده مردم ارومیه خطاب به زنگنه تاکید کرد: امروز وزارت نفت خوار و ذلیل شده است حمایت از کالای ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان وظیفه مجلس است چرا که اینها ناموس ایرانی هستند اما برخی رفتارهای شما وزارت نفت را به زانو درآورده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که ریاست آن بر عهده مسعود پزشکیان است که با حضور وزیر نفت در حال برگزاری است نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، از بیژن نامدار زنگنه در خصوص علت عدم نظارت وزارت نفت بر پالایشگاه‌ها و تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان سوال کرد.

نماینده مردم ارومیه خطاب به بیژن نامدار زنگنه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۹۵ را سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامید اما اتفاقی نیفتاد ایشان سال ۹۶ را سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند و مستقیما سال ۹۷ را سال حمایت از کالای ایرانی اعلام کردند. آقای وزیر از من نماینده گرفته تا شما بهانه‌ای برای بی‌محلی در این خصوص نداریم آقای زنگنه شما در وزارت نفت چه کردید.

وی ادامه داد: چرا شما به دنبال چشم آبی‌ها و موطلایی‌ها هستید چرا امروز که تحریم شده‌ایم به نیروهای جوان و دانش‌بنیان کار را تحویل نمی‌دهید این جوانان با غیرت می‌توانند انرژی هسته‌ای را در دست گیرند ولی نمی‌توانند در نفت موفق شوند؟

قاضی‌پور تاکید کرد: واردات کالای مشابه داخلی حرام شرعی است آیا شما گوش کرده‌اید؟ شما در وزارت نفت از شرکت‌های خارجی برای پتروشیمی‌های اهواز، ماهشهر و فاز ۱۱ لوله وارد می‌کنید. آقای وزیر شما باید بگویید در مناقصه‌ها چه کردید؟ تاریخ ذلتی که شما به کشور وارد کرده‌اید را فراموش نخواهد کرد.

نماینه مردم ارومیه با اشاره به قرارداد نفتی با شرکت توتال عنوان کرد: شما با توتال قرارداد بستید این شرکت اطلاعات ما را گرفت و رفت. مگر نگفتید که در سال ۹۶ ، ۱۰ قرارداد بزرگ با شرکت‌های بزرگ نفتی خواهید بست؟ شما کارشناسان مومن و صادق را خانه‌نشین کردید و یک سری نیروهای ناکارآمد را با خود به وزارتخانه آوردید. شما چه دشمنی با کشور دارید؟ 

وی ادامه داد: با یک سری بررسی ساده توسط دستگاه‌های امنیتی می‌توان پی برد بسیاری از کارشناسان وزارت نفت فزرندانشان در کشورهای خارجی به ویژه انگلیس تحصیل می‌کنند و به نوعی دوتابعیتی هستند. چرا تجهیزات وزارت نفت باید از انگلیس خریداری شود؟ سفرهای سالیانه این کارشناسان این موضوع را اثبات می‌کند

نماینه مردم ارومیه ادامه داد: چرا برای فاز جنوبی از شرکت‌های صهیونیستی و خارجی بار می‌گیرند در حالیکه شرکت‌های دانش بنیان خودمان می‌توانند همان وسیله را تولید کنند؟ بهانه‌جویی برای کیفیت استاندارد مربوط به ۲۰ سال پیش است چرا پتروشیمی‌ها به دنبال چشم‌آبی ‌و خارجی‌ها هستند و چرا توسط دلالان فرانسوی اداره می‌شوند.

قاضی‌پور گفت: آقای زنگنه بازار میلیارد دلاری در اختیار خارجی‌ها قرار می‌دهید و ایرانیان را تحقیر می‌کنید پروژه‌هایی با صندوق توسعه ملی به راه می‌افتند که آنها را به بخش خصوصی می‌دهید البته این نکته به من ربطی ندارد اما برای خودتان بد است که هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: امروز وزارت نفت خوار و ذلیل شده است حمایت از کالای ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان وظیفه مجلس است چرا که اینها ناموس ایرانی هستند اما برخی رفتارهای شما وزارت نفت را به زانو درآورده است.

قاضی‌پور پس از توضیحات بیژن نامدار زنگنه در صحن علنی مجلس گفت: وزیر قبلی شکایت کرد شما هم شکایت کنید اما ما حق و حقوق نمایندگی‌هایمان را انجام می‌‌دهیم.

وی تاکید کرد:‌ این قراردادی که شما به آ‌ن اشاره کردید در سه سال اول آن واردات انجام می‌شود و سال چهارم و پنجم به تولیدات می‌رسد و این یک تناقض است شما جزو کابینه هستید

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: شما می‌گویید تولید داخل هزار میلیارد خسارت وارد کرده پس چطور امروز قرارداد می‌بندید و فردا کشتی‌ها پهلو می‌گیرد آقای وزیر نمایندگان شما چه کسانی هستند دول اروپایی چگونه عقب‌نشینی کردند. عدم حمایت شما در عرصه نفت و گاز ادامه داشت و ما به منظور تامین و تکمیل پروژه‌ها از شما کمک خواستیم که پس از طرح سوال بحث کردیم.

این عضو فراکسیون ولایی ابراز داشت: شما حدود ۳۰ سال در نظام جمهوری اسلامی سکان‌دار وزارت نفت هستید چرا در این مدت صنایع زنجیره‌ای را درست نکردید. بحث ما تولید داخل و حمایت از شرکت‌های داخلی است.

قاضی‌پور گفت: همه پتروشیمی‌ها در دست وزارتخانه و در دست وزیر است. آیا هنوز هم به توانمندی شرکت‌های داخلی شک دارید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز