خبرگزاری کار ایران

کوهکن در گفت‌وگو با ایلنا:‌

مشکل دولت با تفکیک وزارت‌خانه‌ها حل نمی‌شود/ دولت بایستد و بدنه خود را جمع و جور جمع کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۷۷۶

یک نماینده مجلس در خصوص تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکل دولت با تفکیک وزارت‌خانه‌ها حل نمی‌شود اتفاقا برعکس دولت باید خودش را کوچک‌تر کند.

محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تفکیک وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: تکلیفی از قبل در برنامه پنجم توسعه برای وزارت‌خانه‌ها بود مبنی بر این که نمی‌توانند افزایش پیدا کنند اما این حکم در برنامه ششم نیامد که طبیعتا نبود آن دست دولت و حتی نمایندگان در قالب طرح افزایش وزارت‌خانه‌ها را باز می‌گذارد. اگر قبلا بحثی در این خصوص مطرح نمی‌شد، به خاطر حکمی بود که در قانون برنامه توسعه پنجم آمده بود .

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر به دنبال کارآمدی هستیم باید راه دیگری را انتخاب کنیم، گفت: در گذشته وزارت‌خانه‌هایی تفکیک و یا ادغام شده‌اند و بیش از آنچه که در گذشته بودند، بزرگتر شدند اما عملا هیج اتفاقی رخ نداد.

وی ادامه داد: برفرض مجلس رأی داد و وزارت کار به دو وزارتخانه تفکیک شد و یا به وزارت صنعت و بازرگانی جداسازی شدند بازهم فرقی نمی‌کند مشکل دولت حل نمی‌شود.

نماینده مردم زرین‌شهر با خاطرنشان کردن این مطلب که دولت‌ها در گذشته درباره تفکیک وزارت‌خانه بحث کردند اما دست آخر اتفاقی رخ نداد،‌ بیان کرد: کارها باید بر اساس عقل صورت گیرد،  آن چه که دولت نیاز دارد تفکیک وزارت‌خانه‌ها نیست دولت باید حجم خود را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: موردی نداریم که تفکیک و یا ادغام صورت گرفته و  اتفاق قابل توجهی رقم خورده باشد.

کوهکن خاطرنشان کرد: البته قصد این نیست که دولت را در این زمینه مقصر بدانیم بلکه مولفه و عوامل مختلفی باعث شده‌اند که اتفاق خوبی در این زمینه صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته و سال‌های پیش‌تر هم مطرح شد که اعمال تصدی را به مردم واگذار کنند اما این کار نکردند که چه بسا اگر امروز انجام می‌شد، مشکلات کمتری داشتیم.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی افزود: یک اراده قوی نیاز است؛ دولت باید بایستد و بدنه خودش را جمع و جور جمع کند، کارها را به جای این که به شرکت‌های خصولتی واگذار کند، به دست مردم بسپارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت شرکت‌های خصولتی پرشده است و باید بررسی شود منابع مالی، کارخانه‌‌ها و مراکز مالی که در اختیار دارند به صورت اقتصادی اداره می‌شوند؟

این نماینده مجلس گفت: چندی پیش همان زمان که بحث وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت بود با یکی از معاونین رئیس‌جمهور صحبت می‌کردم که چه اصراری برای گستردگی است؟ اینکه یک وزارت‌خانه درست کار کند، دست شخص وزیر است. او می‌تواند برای هر حوزه قائم مقامی داشته که اختیار تام به آن‌ها بدهد و خودش با قدرت نقش هماهنگی بین آن‌ها داشته باشد.

کوهکن ادامه داد: با وزرا هم در این خصوص صحبت می‌کنیم  یا سکوت می‌کنند و یا راضی به این کار نیستند، در جلسه قبلی کمیسیون هم که این طرح مطرح شد بازخورد مثبتی به دست نیامد و باز هم تکرار می‌کنم با مطرح کردن این مسائل مشکلات حل نمی‌شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز