خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

کارگران در پروژه «مسکن اجتماعی» اولویت دارند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۳۶۴

«طرح مسکن اجتماعی در کشور با توافق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه وشهرسازی به مرحله عملیاتی رسیده و از سال آینده نیز این برنامه وارد فاز اجرایی می‌شود.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در پروژه مسکن اجتماعی اولویت با کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی و اقشار کم درآمد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی و سایر اقشار نیازمند بنا به تشخیص وزارت کار است. 

به گزارش ایلنا، علی ربیعی جمعه شب در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان خراسان شمالی گفت: طرح مسکن اجتماعی در کشور با توافق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه وشهرسازی به مرحله عملیاتی رسیده و از سال آینده نیز این برنامه وارد فاز اجرایی می‌شود. 

دکتر ربیعی افزود: مطالعات هفت گانه‌ای برای اجرای این طرح از سوی کار‌شناسان و جامعه‌شناسان شهری انجام شده و منابع مالی مورد نیاز برای مسکن اجتماعی نیز پیش بینی شده است. 

وی اضافه کرد: در مسکن اجتماعی کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگری و کشوری، اقشار کم درآمد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی و سایر اقشار نیازمند بنا به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولویت قرار دارند. 

وی افزود: در این طرح سبد حمایتی دستگاه‌ها، تسهیلات بانکی ارزان قیمت و آورده متقاضی به عنوان پشتوانه مالی در نظر گرفته می‌شود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر و امید را کاهش نابرابری اجتماعی در سطح کشور اعلام کرد. 

دکتر ربیعی به وضعیت اقتصادی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این استان از نابرابری اجتماعی در حوزه‌های آموزشی، اقتصادی رنج می‌برد و این وزارتخانه برنامه‌های اولویتی را برای کاهش نابرابری در دستور کار قرار داده است. 

وی مهم‌ترین برنامه وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی را برای کاهش نابرابری اجتماعی در استان خراسان شمالی را سرمایه گذاری شرکت شستا وابسته به تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: این شرکت حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه‌های اقتصادی ایران انجام داده که ۱۰ درصد آن در استان خراسان شمالی است. 

وی مهم‌ترین پروژه سرمایه گذاری این شرکت در استان خراسان شمالی را؛ پس از پتروشیمی خراسان؛ مربوط به اجرای پالایشگاه تولید بنزین یورو چهار عنوان کرد که روز شنبه در شیروان کلنگ زنی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز