خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال کریمی قدوسی:

وقتی موعظه و تذکر نتیجه می‌دهد چه نیازی است که با مشت آهنین بر فرق کسی بکوبیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۱۱۱

وزیر اطلاعات افزود: وقتی موعظه و تذکر نتیجه می‌دهد چه نیازی است که با مشت آهنین بر فرق کسی بکوبیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در بخش دوم سوالات از وزیر اطلاعات کریمی قدوسی سوال خود را در رابطه با برخورد با مسائل اخلاقی و امنیتی در فضای مجازی مطرح کرد و وزیر اطلاعات در پاسخ گفت: این سوالات نشانگر توجه به مسائل امنیتی و اخلاقی از سوی نمایندگان است. هر دستگاهی براساس شاکله خود عمل می‌کند و رویکردها و راهبردهای سازمان خود را تعیین می‌کند. وزارت اطلاعات هم در همین چهارچوب عمل کرده است و این وزارتخانه در هر موضوعی از جمله فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی براساس کار کارشناسی خود عمل می‌کند. در این موارد ملاحظات غیرکارشناسی را لحاظ نمی‌کنیم.

علوی تصریح کرد: ده‌ها هزار کانال تلگرامی حکم واحدی ندارند که براساس گرایش آنها به لحاظ امنیت ملی تصمیم‌گیری می‌شود. وزارت اطلاعات با کانال‌هایی که محتوای ضددین منتشر می‌کردند آنها را شناسایی و احضار کرده و پس از بررسی‌های لازم آنها را دسته‌بندی کرده است. همه آنهایی که به صورت هیجانی کور به این کارها دست زده‌اند آنها را ارشاد کرده و در بسیاری از موارد اینها را به دستگاه قضائی نکشانده و برای قوه قضائیه مزاحمت ایجاد نکرده است و از آنها خواسته که فعالیتشان را متوقف کنند.

وی ابراز داشت: این کانال‌ها تحت اشراف اطلاعاتی قرار دارند که چنانچه بار دیگر به این نحو عمل کنند برخورد بازدارنده‌ای داشته باشیم.

وزی اطلاعات با اشاره به کانال‌های ضددین که سازماندهی شده هستند، گفت: برخی از اینها محتوای ضددین منتشر می‌کنند که به دلیل سازمان‌یافتگی آنها و اینکه از سازمان‌هایی دستور می‌گیرد تذکر و نصیحت معنایی ندارد در نتیجه آنها را شناسایی کردیم و به قوه قضائیه معرفی کردیم. همچنین وزارت اطلاعات با کانال‌هایی که محتوای ضدانقلابی و امنیتی دارند همچون سلطنت‌طلب‌ها، تجزیه‌طلب‌ها و فرقه‌های نوظهور تحت اشراف اطلاعاتی قرار دارند و با آنها برخورد شده است.

علوی افزود: ده‌ها هزار کانال با محتوای مستهجن، تروریستی و کودک‌آزاری شناسایی شده‌اند و نسبت به مسدودسازی آنها اقدام شده است.

وی تصریح کرد: با آن کانال‌هایی که فعالیت‌های ضدامنیتی ندارند اما کار جناحی خود را دنبال می‌کنند و در چهارچوب نظام دارای گرایش‌های سیاسی خود هستند برخورد سخت‌افزاری نداشته‌ایم و بنا به نظر رهبر معظم انقلاب که تاکید بر جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته‌اند از این موضع رفتار شده است.

محمود علوی پس از صحبت‌های کریمی قدوسی گفت: آنچه تاکنون در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه طی شده است مسیر کارشناسی خود بوده اما هر کدام با نگاه آن دستگاه همراه بوده است.

وی تاکید کرد: وزارت اطلاعات به مسائل به صورت حرفه‌ای نگاه می‌کند و قبل از اینکه بخواه با ناامنی برخورد کند در ایجاد امنیت تلاش دارد.

علوی با بیان اینکه همه اقشار در جامعه باید احساس امنیت بکنند گفت: کشور برای رشد و بالندگی به امنیت نیاز دارد که در این زمینه وزارت اطلاعات کارنامه درخشانی دارد ۳۰۰ تیم تروریستی که با برنامه وارد کشور شده بودند عوامل آنها توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند چرا اینها را فراموش می‌کنید جمهوری اسلامی ایران بر علیه خود از سوی دشمنان این همه توطئه داشته است و آنها می‌خواستند امنیت ما را به چالش بکشند که هیچ کدام از اینها اتفاق نیفتاد نشان دهنده قدرت دستگاه امنیتی است.

این عضو کابینه دولت دوازهم خاطرنشان کرد: امنیت فیزیکی و اقتصادی و روانی و رسانه‌ای و فرهنگی و سیاسی همه نیاز جامعه است و وزارت اطلاعات در جهت تامین این ابعاد تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود اختلافات طبیعی است گفت: دستگاه‌ها هر کدام بر اساس نگاه کارشناسی خود نظر خود را دارند اما درباره موضوعات مورد نظر شما نه این جانب و نه کارشناسان وزارت اطلاعات در محتوای کانال‌های تلگرامی که مورد نظر شما است مورد ضد امنیتی و ضد اخلاقی ندیده‌ایم اینها عنادی با نظام ندارند حتی افرادی هم که برخی از آنها را می‌شناسم مقلد مقام معظم رهبری هستند. اما آیا وزارت اطلاعات که باید از موضع گرایش‌های سیاسی به دور باشند به این موارد ورود کند؟

وزیر اطلاعات افزود: اگر این کانال‌ها موردی داشته باشند که با منافع و مصالح کشور یا امنیت ملی مغایر باشد تذکر داده‌ایم و تاثیر آن را هم دیده‌ایم و وقتی موعظه و تذکر نتیجه می‌دهد چه نیازی است که با مشت آهنین بر فرق آنها بکوبیم.

علوی اظهار کرد: همگرایی و برادری نیازی است که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم و مقام معظم رهبری هم در این خصوص تاکید داشته‌اند و تاکنون چندین حرکت در تقویت و انسجام انجام داده‌اند. آنچه در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه اتفاق افتاده نظر کارشناسی بوده که ممکن است با هم متفاوت هم باشد اما دستگاه قضایی با توجه به پرونده‌هایی که در دست دارد اقدام به صدور حکم می‌کند

وی تاکید کرد: در حال حاضر نگاه‌ها در وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه به یکدیگر نزدیک شده و این امید را ایجاد کرده که بتوانیم با همراهی موضوع مورد بحث را به خیر و خوشی به خاتمه برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز