خبرگزاری کار ایران

کریمی قدوسی:

فردی ۹۰ درصد واردات سویا و خوراک دام و طیور را در دست دارد/ مقابله با سلطان‌های بازار، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۳۰

نماینده مشهد گفت: فردی به نام مدلل ۹۰ درصد واردات سویا، ذرت و خوراک دام و طیور را در دست دارد که بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. این شخص قیمت‌ها را روزانه تعیین می‌کند به نحوی که بدون آنکه قیمت‌های جهانی تغییر یابد این نهادها قیمت‌شان دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در طرح سوال خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: صنعت دام و طیور بخش اعظم سبد کالایی خانوارها را تشکیل می‌دهد. ما در بخش دام و طیور صادرات بسیاری داشتیم که موجب دلگرمی مردم بود اما متاسفانه در این بخش انحصاری صورت گرفته که این بخش را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه انحصار یکی از شیوه‌های نظام سرمایه‌داری است، گفت: در دنیا شرکت‌های بزرگ چندملیتی انحصار را در دست دارند.

نماینده مردم مشهد ابراز کرد: بازارهای شکر، آهن، ذرت، سویا و پارچه سلطان هستند و اگر با این سلطان‌ها مقابله شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به انحصار ۶۰ درصدی واردات صنعت دام و طیور توسط شخصی به نام مدلل گفت: ۶۰ درصد انحصار این بخش به دست این تاجر است که اگر دولت نتواند واردات را کنترل کند این شخص روز به روز قدرتمندتر می‌شود. امثال اینها در اقتصاد نقش زیادی دارند. این باعث می‌شود که رقابتی که قانون برای جایگاه رقابت تعیین کرده است تحت تاثیر قرار بگیرد.

نماینده مشهد با اشاره به شورای رقابت گفت: یک سازمان در اختیار این وزارتخانه بوده که بیشتر جنبه حمایتی داشته است و نه جنبه تجاری و موضوع عدم انحصار را دنبال نمی‌کند.

کریمی قدوسی با اشاره به تلفات ۳۵ میلیون قطعه مرغ در کشور گفت: آقای حجتی چرا این موضوع را پیگیری نمی‌کند. فردی به نام مدلل ۹۰ درصد واردات سویا، ذرت و خوراک دام و طیور را در دست دارد که بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. این شخص قیمت‌ها را روزانه تعیین می‌کند به نحوی که بدون آنکه قیمت‌های جهانی تغییر یابد این نهادها قیمتشان دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: چرا شرکت‌های پشتیبانی از دام در وزارتخانه با مدلل همکاری می‌کنند. سوال ما در راستای اعتراض مرغداران در سراسر کشور است. آقای حجتی شما باید برای مقابله با انحصار حمایت کنید. کنترل کردن این افراد خیلی راحت‌تر از این است که فردی را به خاطر ۵۰ میلیون بالا و پایین‌تر فروختن جریمه کنید شما هم قطعا مخالف انحصار هستید اما مشکل قانونی را باید مطرح کنید تا مجلس هم کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز