خبرگزاری کار ایران

برزگر در گفت‌وگو با ایلنا:

دعوت ولایتی به کمیسیون امنیت ملی بر عهده هیأت رئیسه است/ تمام سفرها و مذاکرات را در کمیته‌ای بررسی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۳۴

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص حضور ولایتی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست پیرامون سفر به روسیه گفت: فراخواندن ولایتی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر عهده هیأت رئیسه است.

شهروز برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره سفر ولایتی به روسیه و تاثیرات این سفر و مذاکرات بر چگونگی روند اجرای برجام بعد از خروج آمریکا، گفت: سفر آقای ولایتی در جهت تعهداتی که در ۱+۵ بود صورت گرفت .

وی خاطرنشان کرد: ما یک پروسه دیپلماسی بلندمدت در این زمینه پشت سر گذاشتیم که در این میان آمریکا از برجام خارج شد و تمام دنیا عمل این کشور و رئیس‌جمهورش را تقبیح کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: در این برهه لازم بود بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دستگاه دیپلماسی با تمام توان و تلاش خود وارد عمل شود و در خصوص عمل به تعهدات برجام و اجرای آن بعد از خروج آمریکا یکسری رایزنی‌هایی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: روسیه به عنوان یکی از امضاءکنندگان برجام در کنار اتحادیه قرار دارد، بنابراین وزیر امورخارجه سفری را به اروپا داشت و ولایتی هم به روسیه سفر کرد تا ببیند چه تلاش‌هایی از طرف روسیه و اتحادیه اروپا صورت گرفته که ما بخواهیم بدون شک و شبهه‌ای به این نتیجه برسیم که بعد از خروج آمریکا از برجام در آن می‌مانیم یا خیر.

برزگر یادآور شد: در این مورد افکار عمومی جهان شاهد و نظاره‌گر بود که ایرام تمام تلاش و کوشش خود را برای مذاکرات و گفت‌وگو به کار گرفته است و ایران یک کشور بسیار قدرتمند و صاحب تمدن در منطقه و جهان است.

وی ادامه داد: به طور مثال ایران در خصوص امنیت در منطقه همیشه با کشورهای همسایه به گفت‌وگو پرداخته و درست رفتار کرده است و در این مدتی که دنیا در حال جنگ است، هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران در اقصی نقاط جهان و در خود کشورمان مردمانی صلح دوست هستند، گفت: مردم ما اهل گفت‌وگو و تمدن هستند در نتیجه برای اینکه این را به جهانیان ثابت کنیم، نیاز به گفت‌وگو و مذاکره است و باید بتوانیم شرایط موجود را مدیریت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا کمیسیون امنیت ملی در جریان موارد مطرح شده سفر ولایتی قرار دارد و آیا وی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دعوت خواهد کرد، بیان کرد: فراخواندن  ولایتی برای توضیحات در خصوص سفر به روسیه بر عهده هیات رئیسه کمیسیون است.

برزگر افرود: ما کمیته‌ای را در کمیسیون تشکیل داده‌ایم که تمامی سفرها، مذاکرات، معاهدات برجام و سایر گفت‌وگوها را مورد بررسی و رصد دقیق قرار می‌دهد، در این کمیته مسائل به صورت تخصصی تجزیه و تحلیل می‌شوند و به دستگاه‌ها و نهادهای مربوط گزارشاتی داده می‌شود.

وی ادامه داد: ما عملکرد وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور را که مسئول روابط بین‌الملل است مورد بررسی قرار می‌دهیم و گزارشات آن هم را در اختیار افکار عمومی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز