خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه روسیه خبر داد؛

توافق کشورهای اروپایی عضو برجام بر سر حفظ تجارت غیردلاری با ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۶۸۶

وزیر خارجه روسیه از توافق کشورهای اروپایی برای حفظ تجارت با ایران، مستقل از سیستم مالی دلار آمریکا خبر داد و گفت: با این وجود شاهد درگیریهایی خواهیم بود.

به گزارش ایلنا به نقل از «راشا تودی»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: کشورهای اروپایی عضو برجام بر سر حفظ تجارت با تهران، مستقل از سیستم مالی دلار آمریکا به توافق رسیده‌‍‌اند. 

به گزارش «راشا تودی»، کمپانی‌های اروپایی تحت فشارهای رو به رشد واشنگتن برای قطع روابط تجاری با تهران هستند. باتوجه به اینکه تراکنش‌های عمده با استفاده از دلار آمریکا انجام می‌شد، شرکت‌ها با جریمه‌های بالقوه آمریکا به دلیل کار با ایران مواجه شده‌اند. 

بر اساس گفته‌های«لاوروف»، این تصمیم به طور خاص متوجه کمپانی‌های کوچک و متوسط است. او توضیح داده که شرکای برجام به توافق رسیده‌اند که اقداماتی برای حفظ کسب و کار کشورها از تحریم‌های آمریکا انجام دهند. 

وزیر خارجه روسیه گفته همه به توافق رسیده‌اند که تحریم‌های آمریکا مطلقا غیرقانونی و سیاستی غیرقابل قبول است. البته این تغییر به سختی انجام می‌شود و در فضای سیاسی و اقتصادی و تجاری شاهد درگیری‌هایی خواهیم بود. 

به گزارش ایلنا، «زیگفرد مورسان» نماینده حزب مردم اروپا درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و در پی نشست روز جمعه وزرای خارجه کشورهای باقیمانده در برجام گفت: «ما به «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» ظرفیت سرمایه‌گذاری در ایران در صورت وجود پروژه‌های مناسب را اعطا کرده‌ایم. توافق هسته‌ای برای امنیت اروپا یک توافق خوب بوده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز