خبرگزاری کار ایران

یک افسر سابق سیا:

تحریم بانک مرکزی چین به بهانه رابطه با ایران به آشوب در اقتصاد جهان می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۶۷۳

یک افسر سابق سازمان سیا با اشاره به تهدید آمریکا برای تحریم چین به بهانه رابطه با ایران گفت: چنین تصمیمی به آشوب در بازارهای جهانی منجر خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از «اسپوتنیک»، «فیل جیرالدی» مدیر شورای منافع ملی و  افسر سابق سازمان سیا گفته هر تهدید ترامپ برای تحریم اقتصادی چین به دلیل تجارت با ایران می‌تواند منجر به یک آشوب جهانی شود.

این افسر سابق سیا با بیان اینکه جالب است ببینیم چه اتفاقی قرار است بعد از تلاش واشنگتن برای تحریم بانک مرکزی چین به دلیل تجارت با ایران رخ دهد، گفت: «این حرکت منجر به آشوب در فضای اقتصادی جهان می‌شود که همین الان هم جنگ تجاری تلقی می‌شود.»

«جیرالدی» گفت:«ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون با فشار زیادی از سوی واشنگتن برای برهم‌زدن روابط‌شان با ایران مواجه‌اند و ممکن است تسلیم شوند. من فکر می‌کنم این تصمیم آنها(ادامه رابطه با ایران) قابل احترام است، اما آنها با واقعیت سخت تحریم‌ها در صورت اعمال فشار ترامپ مواجه خواهند شد.»

وی معتقد است که سران کشورهای اروپایی در مواجهه با فشارهای آمریکا به درخواست‌های آنها تن خواهند داد. 

به گفته «جیرالدی»، اروپایی‌ها احتمالا به دلیل تهدید به مسدود شدن سیستم‌های مالی‌شان با آمریکا تسلیم خواهند شد. 

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی تصمیم به ایستادگی در برابر ترامپ برای استیفای منافع خودشان گرفته‌اند، گفت: «قطعا اقتصاد آمریکا از این مساله متضرر خواهد شد. این کارتی است که اروپایی‌ها می‌توانند با آن بازی کنند؛ اما من فکر نمی‌کنم سه کشور اروپایی (فرانسه، بریتانیا و آلمان) بتوانند در مبارزه‌شان برای رابطه بحق با ایران، سرسختی نشان دهند.»

«جیرالدی» معتقد است ترامپ به افراط‌گرایان در موضوع ایران گوش می‌دهد و بعید به‌نظر می‌رسد روش خود را تغییر دهد، گفت: این موضوع به ترامپ و مشاوران وحشتناک وی برمی‌گردد که چیزهای بیشتری نسبت به آنچه اروپایی‌ها انجام دادند، طلب می‌کنند و در نتیجه آنها تسلیم خواهند شد. روسیه و چین هم قطعا کار درست را در پیش خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز