خبرگزاری کار ایران

رویترز نوشت؛

تاثیر تحریم‌های علیه ایران در کاهش ۴.۵ میلیون بشکه‌ای موجودی سوخت آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۸۸۶

موجودی نفت خام آمریکا ۴.۵ میلیون بشکه کم شده وبه ۴۱۶.۹ میلیون بشکه رسیده است. انبارهای گازوئیل که شامل نفت حراراتی و دیزل است نیز کاهش یافته.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، در پی اعلام خبر کاهش موجودی‌های سوخت آمریکا به دلیل قطع تاسیسات نفتی «سینکرود» کانادا در آلبرتا، که معمولا نفت خام تولید شده‌اش را به آمریکا می‌فروخت، قیمت نفت افزایش یافت.

بر اساس این گزارش قیمت‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کسر نفت ایران از بازارها هم افزایش یافته است. 

نفت خام WTI (غرب تگزاس) ، ۴۶ سنت افزایش داشته و به ۷۴.۶۰ دلار در هر بشکه رسیده است. نفت خام برنت نیز با ۳۴ سنت افزایش به ۷۸.۱۰ دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس این گزارش موجودی نفت خام آمریکا ۴.۵ میلیون بشکه کم شده و به ۴۱۶.۹ میلیون بشکه رسیده است. انبارهای گازوئیل که شامل نفت حراراتی و دیزل است هم با کاهش روبرو شده‌اند. 

رویترز نوشت: کاهش موجودی نفت آمریکا بیشتر به دلیل قطع صادرات نفت «سینکرود» کانادا است که روزانه ۳۶۰ هزار بشکه تولید می‌کرد. خارج از دلایل مرتبط با آمریکای شمالی، تحریم‌های آمریکا علیه ایران هم قابل توجه است. دولت آمریکا از همه کشورها خواسته تا ماه نوامبر وارداتشان را از ایران به صفر برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز