خبرگزاری کار ایران

رویترز نوشت؛

اندونزی قرارداد میدان گازی «منصوری» را به بهانه حفظ روابط دوستانه با آمریکا متوقف کرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۳۰۸

اندونزی با شرکت صادرکننده انرژی «چنیر» آمریکا قرادادی ۲۰ ساله در حوزه گاز طبیعی مایع امضا کرده و برای حفظ این توافق، قرادادش با ایران در میادین گازی را از ترس از بین رفتن روابط دوستانه شان با آمریکا متوقف کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، دولت اندونزی ماه گذشته تصمیم به توقف توافق «پرتامینا» در میدان گازی «منصوری» ایران گرفته و مدعی شد که این تصمیم برای حفظ روابط دوستانه با آمریکا اتخاذ شده است.

بر اساس این گزارش «نیک ویدیاواتی» مدیر شرکت «پرتامینا» اندونزی روز گذشته گفت: ما روابط خوبی با آمریکا داریم و می‌خواهیم این روابط را حفظ کنیم. این تصمیم بعد از مشورت با رییس‌جمهور اندونزی و وزرای انرژی و معدن گرفته شده است.

«رویترز» نوشت: اندونزی یکی از اعضای سابق اوپک است که روابط تجاری‌اش در حوزه انرژی با آمریکا درحال افزایش است. این کشور با شرکت صادرکننده انرژی چنیر آمریکا قرادادی ۲۰ ساله در حوزه گاز طبیعی مایع امضا کرده است.

«ویدیاواتی» گفته کهبخشی از دریافت‌های اولیه این توافق، توسط شرکت «پرتامینا» دوباره فروخته خواهد شد چرا که تولید گاز طبیعی خود اندونزی برای تامین نیازهای داخلی این کشور، دست کم تا سال ۲۰۲۰، کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز