خبرگزاری کار ایران

سلیمی در تذکر شفاهی:

رئیس‌جمهور همچون توچال یک جلسه هم به مجلس تشریف بیاورند

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۸۵۳

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس از هیات رئیسه خواست تا طرح سوال از رئیس جمهور در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۶ آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس وظیفه نظارت را برعهده دارد، اما در شرایط کنونی نظارت ما کارآمد نیست، کما اینکه پیش از این کارت زرد از جایگاه خاصی برخوردار بود و بعد از ۳ با کارت زرد، استیضاح به جریان می افتاد، اما تاکنون این امر محقق نشده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظارت نمایندگان، اعمال قدرت مجلس بر تمام مسئولیت های اجرایی است. در این شرایط رئیس جمهور باید برای پاسخگویی در صحن حاضر شود چرا که این امر هم باعث ایجاد آرامش در کشور می شود و هم ما از زحمات آنها آگاه خواهیم شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: ما مدت هاست که بحث سوال از رئیس جمهور را مطرح کرده ایم، اما تاکنون موفق نشده ایم؛ جا دارد همانطور که آقای رئیس جمهور به توچال رفتند، یک جلسه هم به مجلس تشریف بیاورند، ضمن اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی، مسئولان نباید از برندهای خارجی استفاده کنند.

علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به نماینده مردم محلات گفت: آیین نامه داخلی دست نمایندگان را باز گذاشته است تا جایی که می توانند از رئیس جمهور و وزرا سوال کنند، اما وقتی نمایندگان امضاهای خود را پس بگیرند و امضاها از حد نصاب بیفتد، چه کار می توان کرد؟ بنابراین این انتقاد شما به مجلس وارد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نمایندگان مستحکم باشند، قطعاً طرح سوال از رئیس جمهور در دستور کار قرار می گیرد، ضمن اینکه نمی توان این موضوع را به کوهنوردی ایشان نسبت داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز