خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی مجلس مطرح شد؛

لاریجانی: دولت در اجرای قانون اقتصاد مقاومتی تخلف کرده است/ نماینده دولت: قانون در عمل اجرا شده اما دارای ابهام است

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۹۲۷

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:در هر صورت تخلف صورت گرفته و توضیحات شما هم اشکال عدم اجرای قانون را رفع نکرد. در سطح قوه مجریه جلساتی برقرار شد ، اما قرار بود این جلسات برای هماهنگی قوا تشکیل شود و این قانون به دولت ابلاغ شده بود. دولت باید در جهت اجرای آن قدم برمی داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جریان جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی در مورد نحوه اجرای قانون اقتصاد مقاومتی، نماینده دولت به بیان گزارشی در این خصوص پرداخت و گزارشی از افزایش تولید در بخش‌های مختلف را ارائه کرد و آن را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست. 

علی لاریجانی در این میان خطاب به وی گفت: قرار بود جلسات هماهنگی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول قوه قضائیه و نایب رئیس مجلس برگزار شود، چرا در انجام این مهم تعلل شد و این جلسات برگزار نشد؟ 

نماینده دولت در پاسخ به سوال رئیس مجلس اظهار داشت: این قانون در عمل اجرا شده اما دارای ابهاماتی است. ضمن اینکه مشخص نیست چه کسی مسئول انجام آن است و دبیرخانه در کجا باید تشکیل شود.

رئیس قوه مقننه در واکنش به اظهارات نماینده دولت تصریح کرد: قانون که ابهامی نداشته و صراحتا اعلام شده است و در آن توضیح داده شده که ستادی با حضور معاون اول دو قوه و نایب رئیس مجلس تشکیل شود. اما اگر ابهامی هم داشت در دو، سه سال گذشته از ما در مورد آن می‌پرسیدید. 

نماینده دولت در پاسخ خاطرنشان کرد: دولت می‌پنداشت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نهادسازی مناسبی دارد که طی آن می‌تواند اهداف ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی را در جهت تحقق اهداف آن جلو ببرد.

وی ادامه داد: ما قانون را در این چارچوب با دعوت از نایب رئیس مجلس و معاون اول قوه قضائیه اجرا کردیم و دولت اقداماتش را ذر این زمینه انجام داده است. 

لاریجانی هم در واکنش به این سخنان ابراز داشت: در هر صورت تخلف صورت گرفته و توضیحات شما هم اشکال عدم اجرای قانون را رفع نکرد. در سطح قوه مجریه جلساتی برقرار شد، اما قرار بود این جلسات برای هماهنگی قوا تشکیل شود و این قانون به دولت ابلاغ شده بود. دولت باید در جهت اجرای آن قدم برمی‌‌داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز