خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد:

مردم در استفاده از کالای ایرانی پای نظام نایستادند/ از نظام نباید مطالبه کنید

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۲۸۳

امام جمعه مشهد با بیان اینکه از نظام نباید مطالبه کنید، تاکید کرد: نظام ابزار تحقق آرمان‌های شماست، نمی‌شود به این ابزار حمله کرد، اگر آقایی جواب نداد، از بالاترش، جواب نداد، مقابله در برابر نهاد مسئول باشد نه نظام؛ دشمن در خط این است که همه خرابی‌ها را به پای نظام بریزد و مردم را از نظام مأیوس کند و از حمایت از نظام منصرف کند، این توطئه مزورانه دشمن و آمریکاست، نباید به خاطر مشکلاتی که داریم نباید نظام را زیر سوال ببریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به سالروز ولادت امام حسن (ع) گفت: دومین روز میلاد مسعود سبط اکبر، امام مجتبی (ع)، اولین دردانه بیت علی و زهرا را به شما برادران و خواهران تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم، نام امام حسن (ع) با عنوان مظلومیت آن‌هم یک مظلومیت فوق‌العاده اسرارآمیز، آمیخته است.

وی ادامه داد: مظلومیت امام مجتبی (ع، تابلوی به تمام معنایی از سیمای مظلومیت امیرالمؤمنین است که اول مظلوم عالم هست، یعنی اگر کسی می‌خواهد بفهمد علی چقدر مظلوم بوده، آن را در تابلوی شفاف مظلومیت امام حسن (ع) نگاه کند؛ در مسجد می‌رفت، خطیب بالای منبر به پدرش علی دشنام می‌داد، در کوچه و بازار یا مذل المؤمنین خطاب می‌کردند و در خانه، سرش را کنار سر قاتلش می‌گذاشت.

ریشه مظلومیت امام حسن (ع)، بی‌بصیرتی مردم بود

امام‌جمعه مشهد با طرح این سوال که انگیزه این مظلومیت، آیا فقط ظالمان آن روز یعنی جریان ستمگر بنی امیه بودند؟ اظهار داشت: ریشه مظلومیت امام مجتبی (ع)، در بی‌بصیرتی مردم بود، مردم بصیرت نداشتند؛ این‌که یک شب در لشکر ۱۰۰ هزار نفره امام مجتبی می‌خوابند، صبح فرمانده با ۸۰ هزار نفر به لشکر معاویه می‌پیوندد، به خاطر بی‌بصیرتی مردم است و این اتفاق کار حجت بارقه الهی را در جامعه به کجا می‌رساند و چه می‌کند بی‌بصیرتی و بی‌توجهی مردم.

علم‌الهدی با بیان اینکه این ملاک در مقام شناخت افراد باید برای ما روشن باشد، تصریح کرد: عده‌ای آدم‌ها این‌طرف میز هستند، خمپاره می‌روند آن‌طرف میز، این‌طرف با رهبری و ولایت هستند، یک‌مرتبه می‌روند آن‌طرف میز و در مقابل ولایت می‌ایستند؛ در قصه امام مجتبی (ع) که به مظلومیت ایشان انجامید، از آدم‌هایی که این‌طرف میز بودند، عبیدالله بن عباس، دو فرزندش را عامل معاویه در یمن سر برید و خودش مجبور به فرار شد. به‌عنوان یک پدر دو شهید که فرزندانش این‌طور شهادت پیدا کردند، آمد جذب جریان امیرالمؤمنین (ع) شد تا جایی که فرمانده لشکر امام حسن (ع) شد اما در یک فرماندهی، صبح سربازان بلند شدند و فرمانده خودشان را ندیدند، دنبالش گشتند، دیدند از دم اردوگاه به‌طرف اردوگاه معاویه چند سکه افتاده، معلوم شد نصف شب کیسه زر آمده پیش عبیدالله و او پول‌ها را برداشته و رفته آن‌طرف.

از این‌طرف میز به آن‌طرف میز رفتن، در جامعه ما ایجاد خطر می‌کند

وی افزود: از این‌طرف میز به آن‌طرف میز رفتن، در جامعه ما ایجاد خطر می‌کند، این تجربه و عبرت سختی در تاریخ اسلام است که آدم‌هایی این‌طرف میز هستند و بعد می‌روند آن‌طرف میز، این‌ها مشکل ایجاد می‌کنند؛ شرایط امروز کشور ما از این نظر بسیار حساس است که به چنین وضعی دچار شدیم به خاطر این‌که آمریکا، یک عنصر تفاله شکست‌خورده در همه مبارزات، توطئه‌ها و فتنه‌هایی است که چهل سال با ما جنگیده، قدرتی که می‌گوید اول قدرت دنیا هستم، چهل سال کارنامه‌اش شکست.

کارنامه چهل سال مقابله آمریکا با ایران، سراسر شکست است

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات روی کار آمده، چهل سال کارنامه او در مقابل ایران شکست و افتضاح است، خاطرنشان کرد: کارش به‌جایی رسیده که روی کره زمین مملکتی وجود ندارد که پرچم آمریکا را آتش نزند، حتی مملکتی که اذناب آمریکا در آنجا حاکم‌اند، مملکتی که با مزدورانش می‌خواهد کشور را کنترل کند مثل عربستان سعودی، قدرتی که می‌گوید من اول قدرت دنیا هستم، بعد از فروپاشی شوروی همه‌چیز دنیا من هستم و در کارنامه قدرت‌مداری‌اش چهل سال همه‌اش شکست است، اطراف ما را محاصره کرده اما مثل سگ پارس می‌کند و جرأت نزدیک شدن ندارد.

علم‌الهدی اضافه کرد: حمیت، قدرت و پایمردی شما مردم اول قدرت دنیا را به زانو درآورده که نمی‌تواند حرکت نظامی علیه ما انجام بدهد، به انواع توطئه‌ها و فتنه‌های مزورانه سیاسی متوسل می‌شود، تحریم اقتصادی و حصر اقتصادی می‌کند، نفوذ جاسوسی می‌کند و انواع و اقسام توطئه‌ها را انجام می‌دهد، در چنین موقعیتی، بی‌بصیرتی مردم اول مشکلی است که برای ما پیش می‌آید که مردم ما بصیرت نداشته باشند، آدم‌ها را نشناسند، زاویه با رهبری را تشخیص ندهند، آدم‌ها را به‌عنوان سابقه کت بسته تسلیم شوند و نفهمند این آدم روزی برای قدرت‌یابی دنیای خودش آمد پشت سر رهبر اما امروزی که با رهبری زاویه پیدا کرده است، با یک عنصر التقاطی منافق تفاوتی ندارد. 

مردم و مسئولان در اجرای اقتصاد مقاومتی کوتاهی کردند

وی با گلایه از مردم نسبت به عمل نکردن حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: باید در مقابله با حصر و توطئه اقتصادی آمریکا علیه خودمان توجه داشته باشیم، از چهار، پنج سال قبل رهبری نسخه را دادند که با این نسخه در مقابل استکبار و آمریکا بایستیم، در عرصه اقتصاد مقابله کنیم و این توطئه آمریکا را مثل همه توطئه‌ها با شکست مواجه کنیم اما متأسفانه در اجرای این نسخه رهبری، هم مردم ما مقداری کوتاه آمدند و هم مسئولان ما کوتاه آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: مردم ما کوتاه آمدند؛ می‌گویند جنس خارجی مصرف نکنید و بازارتان، بازار کالای غیرایرانی نباشد اما متأسفانه بازار ما بازار کالای خارجی شده، یا از مسیر مستقیم رسمی و یا قاچاق، منقل خارجی وارد کردند!

مردم در استفاده از کالای ایرانی پای نظام نایستادند

علم‌الهدی با بیان اینکه مگر در مملکت ما نیاز به منقل چقدر است که منقل ایرانی استفاده نکنیم، منقل خارجی بخریم؟ عنوان کرد: این را چه کسی می‌خرد؟ خریدارش در بازار کجاست؟ با کمال شرمندگی باید عرض کنم ملت ما در این امتحان درست از این امتحان درنیامد، مردم ما اینجا پای نظام نایستادند.

وی با اشاره به شعار امسال یادآور شد: رهبری فرمودند امسال سال حمایت از کالای ایرانی، در خانواده شما متدینین و حزب‌اللهی‌ها، میزان مصرف کالای خارجی چقدر پایین آمده است؟ ما واقعاً کوتاه آمدیم و مسئولان ما نیز کوتاه آمدند و جلویش را نگرفتند، قاطعانه برخورد نکردند، برخورد جدی‌تر از این‌ها می‌خواهد، یک‌وقتی رهبری فرمان دادند کالای قاچاق را آتش بزنید، تا این درجه و کجا چنین برخوردی از مسئولان نظام با مسئله قاچاق شد؟ آنان هم کوتاه آمدند.

اقتصاد مقاومتی، مدیریت اقتصاد خانواده در اقتصاد داخلی است

امام جمعه مشهد افزود: این‌که مقام معظم رهبری می‌گویند اقتصاد مقاومتی، مقاومت در برابر توطئه اقتصادی دشمن، مقاومت با ریاضت فرق دارد، کشورهای اروپایی مردم را به ریاضت دعوت می‌کنند، رهبری مردم را به مقاومت دعوت می‌کنند، مقاومت یعنی مردم بیایند جریان هزینه زندگی خودشان را مدیریت کنند، در خط اقتصاد داخلی جریان مصرف خودشان را تنظیم کنند و مسئولان نظام نیز در حل مشکلات مردم، مجاهده کنند و مدیریت جهادی پیاده شود.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه نظام ما یک نظام اروپایی و بلد کفر نیست که به مردم بگوید نخورید، نپوشید و مصرف نکنید،  بیان کرد: معنای اقتصاد مقاومتی، مدیریت هزینه است، تنظیم زندگی با اقتصاد داخلی و رشد اقتصاد داخلی است، مسئولان نیز فداکاری کنند، مجاهده کنند، روز و شب بدوند و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. 

هشت سال رشادت کامیونداران در دفاع مقدس

وی اضافه کرد: اگر بنا شد مردم در تحملی بعضی شدائد مقاومت کردند اما مسئولیت‌های نظام، دولت و مجلس درصدد حل مشکلات آنان برنیامد، می‌شود اقتصاد ریاضتی نه اقتصاد مقاومتی، بیایند مشکلات مردم را حل کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری به رشادت‌های کامیونداران در جریان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این مملکت هشت سال دفاع مقدس داشتیم، در این هشت سال، تمام تدارکات پشت جبهه به‌طرف جبهه و مهمات پشت جبهه، به‌وسیله همین اتحادیه کامیونداران انتقال پیدا می‌کرد، حمل‌ و نقل هشت سال دفاع مقدس را اتحادیه کامیونداران آن روز که خودشان افراد جبهه‌ای و متدین بودند، عهده‌دار شدند. 

اعتصاب کامیونداران مثل کاری که لشکر امام حسن (ع) کردند، است

علم‌الهدی ادامه داد: کامیون‌های اینان را خمپاره منفجر می‌کرد، ابزار این‌ها زیر باران توپ دشمن قرار می‌گرفت، بر سر این‌ها بمب انداخته می‌شد اما این‌ها برنگشتند، اعتصاب نکردند، دست به کاری نزدند و مرد و مردانه ایستادند.

وی با بیان اینکه این برادران کامیوندار ما بدانند این جبهه همین اکنون هم هست، اظهار داشت: این جنگ را آمریکا هم دارد، چطور شد آن روز ایستادید، ماشین‌های شما را خمپاره زدند، بمب‌‌باران کردند و شما آن مجاهده و مقاومت خود را ادامه دادید، اکنون که دشمن آمده اقتصاد کشور را هدف قرار داده و می‌خواهد ما را مستأصل کند، شما دست به اعتصاب می‌زنید؟ این اعتصاب مثل رفتن از این‌طرف میز به آن‌طرف میز است، یعنی کاری که لشکر امام حسن (ع) کردند. 

مسؤولان کاری نکنند که کارد به استخوان مردم برسد

خطیب نماز جمعه مشهد افزود: شمایی که در تاریخ هشت سال دفاع مقدس، اتحادیه کامیونداران و صنف کامیونداران کردند، اکنون به‌عنوان دستیاری آمریکا که ما را در مخاطره قرار داده، این‌ها دست به اعتصاب بزنند و اعتصاب کنند؟ این درست است؟ معنای اقتصاد مقاومتی است که ما لاستیک نداریم، خرج‌مان چنین است و کرایه‌مان چنان است؟

علم‌الهدی با بیان اینکه از عزیزان مسئول می‌خواهیم کاری نکنید کارد به استخوان مردم برسد و مردم انقلابی و شهید داده و جان داده در راه انقلاب، در مقابل نظام بایستند و اعتصاب کنند، تصریح کرد: مشکلات مردم را حل کنید، نگذرید کار به اینجا برسد؛ اگر بنا شد ما مردم همه مشکلات را تحمل کنیم و مسئولان نیز در مدیریت‌شان جهاد کنند، می‌توانیم در مقابل آمریکا بایستیم. 

دولت در انگلیس و فرانسه مال یک‌مشت دزد و چپاولگر است

وی اضافه کرد: اگر مردم ما تحمل نکردند، مثل یک کشور غربی کافر فکر کنند اینجا هم فرانسه و انگلیس است و باید دست به اعتصاب بزنند، در انگلیس و فرانسه دولت مال مردم نیست، دولت مال یک‌مشت دزد و چپاولگر است، دولت مال افرادی است که آمدند بچاپند و بروند.

امام‌جمعه مشهد افزود: در این مملکت شما مردم خودتان آمدید نماینده مجلس انتخاب کردید، رئیس‌جمهور انتخاب کردید و این نظام را خودتان حمایت کردید و خودتان تصمیم می‌گیرد، مقابل چی می‌خواهید بایستید؟ مقابل خودتان؟ عزیزان ما مقاومت کنند، مسئولان ما نیز به حکم تکلیف و وظیفه انقلابی‌شان سعی کنند مشکلات مردم را حل کنند تا کارد به استخوانشان نرسد.

تحقق آرمان‌های نظام را از مسؤولان مطالبه کنید نه نظام

علم‌الهدی به توطئه‌های دشمن در تضعیف نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال توطئه سیاسی هم هست، مقام معظم رهبری نکته‌ای در فرمایشات چند روز پیش‌شان با دانشجویان داشتند، ادامه مطالبه‌‌‌گری است، باید آرمان‌ها را مطالبه کنند اما بحث این است که چگونه؟ آیا آرمان‌ها را از خود نظام مطالبه کنند یا از مسئولان؟

وی ادامه داد: این نظام ابزار تحقق آرمان‌های انقلاب است، اگر بخواهید از نظام آرمان‌های خودتان را مطالبه کنید و نظام را تضعیف کنید و با آن دربیفتید به اسم مطالبه آرمان، این است که بر سر شاخه نشستی و بن می‌بری می‌شود؛ مطالبه آرمان از مسئولان است، اگر بنده به‌عنوان یک مسئول در تحقق آرمان شما تخلف می‌کنم، از من مطالبه کنید، چرا از نظام مطالبه می‌کنید و سراغ ستون خیمه نظام می‌روید؟ از من مسئول پیگیری کنید.

دشمن می‌خواهد همه خرابی‌ها را پای نظام بیندازد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: مطالبه آرمان از اشخاصی است که ادعا کردند مردم به ما رأی دهید و ما نماینده مجلس شویم، رفتند نماینده مجلس شدند و آنجا به فکر مردم نیستند، موقعیت خاص نظام را در نظر نمی‌گیرند، آرمان‌های عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی را زیر پا می‌گذارند، از آنان مطالبه کنید. 

علم‌الهدی با بیان اینکه از نظام نباید مطالبه کنید، ابراز داشت: نظام ابزار تحقق آرمان‌های شماست، نمی‌شود به این ابزار حمله کرد، اگر آقایی جواب نداد، از بالاترش، جواب نداد، مقابله در برابر نهاد مسئول باشد نه نظام؛ دشمن در خط این است که همه خرابی‌ها را به پای نظام بریزد و مردم را از نظام مأیوس کند و از حمایت از نظام منصرف کند، این توطئه مزورانه دشمن و آمریکاست، نباید به خاطر مشکلاتی که داریم نباید نظام را زیر سوال ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز