خبرگزاری کار ایران

دروغ‌پراکنی جدید سعودی‌ها درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و رژیم صهیونیستی در اردن

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۵۲۵

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک رسانه عربستانی مدعی مذاکرات غیر مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی درباره جبهه‌هایی در سوریه شدند.

به گزارش ایلنا، به نقل از جروزالم‌پست، یک روزنامه عربستانی مدعی شده اسرائیل و ایران اواخر هفته گذشته مذاکراتی غیر مستقیم در اردن درباره مبارزه در جبهه‌های جنوب غربی سوریه داشته‌اند. 

جروزالم‌پست همچنین مدعی است که در روزهای اخیر ایران و اسرائیل پیام‌های متعددی را در رابطه با وضعیت سوریه از طریق اردن مخابره کرده‌اند. اسرائیل به ایران در مورد احتمال درگیری در صورت ارسال نیروهای حزب الله و ایرانی به جنوب سوریه برای مشارکت در درگیری‌های این منطقه هشدار داده بود. اردن نیز پیام‌هایی را به مقامات روسیه و سوریه مخابره کرده است.

این رسانه اسرائیلی مدعی شده «مصطفی مصلح زاده» سفیر ایران در اردن دستورالعمل مذاکره با مقامات اسرائیلی را در امان دریافت کرده بود.

صحت این ادعا در وهله اول به دلیل به کار بردن نام «مصطفی مصلح زاده» سفیر سابق ایران در اردن به عنوان سفیر کنونی زیر سوال است. مجتبی فردوسی پور هم اکنون سفیر ایران در امان پایتخت اردن است.

این رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از وبسایت سعودی «ایلاف» مدعی شده بر اساس گزارش‌های تایید نشده این دیدار در هتلی در امان اردن انجام گرفته است.

این رسانه سعودی در سناریویی تخیلی اعلام کرده است: اواخر هفته گذشته سفیر ایران در اردن در یکی از اتاق‌های این هتل به همراه تیم حفاظتی‌اش حضور داشته و در اتاق کناری مقامات ارشد امنیتی اسرائیل از جمله معاون موساد حضور داشته است. این رسانه مدعی است که اردنی‌ها کار مخابره پیام بین دو طرف را بر عهده داشتند.

بنا به ادعای دروغ رسانه سعودی، مذاکرات با اسرائیلی ها درباره مبارزات در سوریه و در جبهه‌های جنوبی از جمله درعا و قنیطره بوده است. اسرائیل به وضوح گفته ایرانی‌ها نباید در این درگیری‌ها در نزدیکی خطوط آتش‌بس سوریه و اسرائیل در بلندی‌های جولان و مرزهای اردن و اسرائیل حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز