خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان تهران:

پیگیری حقوق شهروندی، ناشی از باورهای دینی و تکلیف قانونی ماست

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۳۰۸

اولین نشست هیأت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزۀ ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در این نشست ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره مندی از فیوضات سرشار این ماه و برداشتن توشه مناسب دنیوی و اخروی گفت: ضرورت رعایت حقوق شهروندی صرفا یک نگرش سطحی نبوده و برخواسته از باور دینی و تکلیف قانونی است، هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در استان به دور از هیاهوی سیاسی، تبلیغاتی به وظایف خطیر خود عمل کرده و در این راستا گروه‌های بازرسی که اعضای آنها از قضات باسابقه و خوشنام به شمار می‌روند، با یک برنامه‌‌‌ریزی دقیق، به انجام مأموریت‌های محوله در خصوص بازرسی از مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها و مراجع قضائی مبادرت می‌ورزند و گزارش‌های تنظیمی جملگی گویای این حقیقت است، سعی شده تعداد بازرسی‌‌‌ها از جلسات بیشتر و نتایج حاصله نیز با جدیت تمام مورد پیگیری قانونی قرار گیرد و در همین جا وظیفه خود می‌دانم که از اعضای هیأت صمیمانه تشکر کنم.

وی افزود: بنده در مجموع عملکرد هیأت را مثبت ارزیابی می‌کنم، لکن منکر وجود ایرادات احتمالی در مسیر انجام وظیفه نیستم. نکته مهم اینکه تلاش ما بر این بوده که بازرسی ها هدفمند و تأثیرگزار باشد و موجب ایجاد تحول در نگرش ضابطین و قضات گردد.

در ادامه این نشست، محدث دبیر هیأت مرکزی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی قوه قضائیه نیز با ابراز خوشوقتی از حضور خود و همراهان در دادگستری کل استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: از همان بدو امر تصمیم بر آن شد که بدور از تبلیغات به انجام وظایف قانونی بپردازیم و معتقدیم که بهترین تبلیغ همانا عملکرد ما خواهد بود. بحمدالله با برنامه‌‌‌‌ریزی صورت گرفته در سال گذشته در قالب دو گروه بازرسی در یک بازه زمانی شش ماهه از دبیرخانه‌‌‌‌های سراسر کشور بازرسی به عمل آمد که آخرین آنها، بازرسی از هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان تهران بود که لازم است به جهت گستردگی ابعاد عملکرد و ثمرات ارزشمند آن، از تلاش‌های مجدانه اعضای هیأت در استان صمیمانه تشکر کنم.

وی ادامه داد: نتایج حاصله از بازرسی‌‌‌‌های انجام شده از زندان‌ها و بازداشتگاه‌‌‌ها ضرورت تغییر نگرش همکاران قضایی را دو چندان می‌کند و می‌‌‌طلبد قضات با یک برنامه‌‌‌‌ریزی مناسب و مستمر حتما از این مراجع بازدید هدفمند و موثر داشته باشند که تحقق این امر می‌‌‌تواند آثار سازنده‌‌‌ای در بر داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود بار دیگر انجام بازرسی‌های هدفمند و تأثیرگذار را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که به نحو مقتضی زحمات ارزشمند گروه‌های بازرسی برابر قانون جبران گردد.

بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه تعدادی از حاضرین به ارائه نقطه نظرات خود در ابعاد مختلف به ویژه بازدیدهای صورت گرفته پرداختند و آنگاه رازقندی، دبیر هیأت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران به اجمال گزارشی از عملکرد هیأت نظارت از بدو تأسیس تاکنون را مطرح کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز