خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

باید برای ناکام‌گذاشتن تلاش‌ها برای ایجاد یأس و تشتت در جامعه آینده روشنی را برای کشور ترسیم کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۲۰۲

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: جوانان و مردم از سال ۹۲ تاکنون پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند و به خوبی هم می‌دانند که جریانی از داخل و خارج از کشور نمی‌خواهد آن آرمان‌ها تحقق یابد و کشور مانند سوریه و عراق به جنگ و درگیری کشیده شود.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران و مدیران کل امور زنان و خانواده ستادی و کشوری گفت: حرکت دولت دوازدهم در موضوع زن و خانواده مبتنی بر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و قانون برنامه ششم توسعه و نیز برنامه‌ها و سیاست‌های دکتر روحانی در این حوزه است و همه باید تحقق این سیاست‌ها را در سطح ملی و ستادی مورد توجه قرار دهیم.

وی ستاد ملی زن و خانواده را ستادی برای هماهنگی بین بخشی و بین قوه‌ای دانست و اظهار داشت: مصمم هستیم از ظرفیت این ستاد برای هماهنگی‌های لازم در حوزه زنان کمال استفاده را به عمل آوریم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به موضوع شاخص‌های نظام آماری در حوزه زنان و خانواده تصریح کرد: برخی از این شاخص‌ها به هیچ‌وجه با واقعیات انطباق ندارد، لذا باید این شاخص‌ها تغییر یابد چراکه امروز وضعیت زنان و خانواده در جامعه رو به پیشرفت است لذا باید با تعریف شاخص‌های مناسب گزارش خوب و با کیفیت مناسبی را از وضعیت زنان کشورمان در سطح ملی و بین‌المللی ارایه کنیم. 

ابتکار تقویت همکاری با دستگاه‌های اجرایی و تلاش برای توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه‌های مختلف معاونت امور زنان و خانواده با دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مختلف خاطرنشان کرد: در تمامی این تفاهم‌نامه‌ها به دنبال توان‌افزایی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زنان و دختران کشورمان هستیم.

معاون رییس‌‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: حوزه اشتغال و توانمندسازی زنان روستایی از جمله هدف‌گذاری معاونت امور زنان و خانواده است که آن را با جدیت دنبال می‌کنیم و امروز بیش از دو هزار بهیار زن وجود دارد که بسیار توانمند و با انگیزه هستند و مصمم هستیم در جهت هرچه توانمند کردن آنها تلاش کنیم. همچنین کارگاه اصلاح الگوی مصرف بسیار فعال شده است و در این زمینه اصلاح الگوی مصرف آب با برنامه‌ریزی و شبکه‌سازی مناسبی در حال انجام است.

ابتکار اضافه کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده حمایت از اورژانس اجتماعی است و این اورژانس از مؤثرترین سازوکارها در حوزه پیش‌گیری و بازدارندگی از خشونت علیه زنان است. همچنین این معاونت در تلاش است یک شبکه ملی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور توان‌افزایی زنان در حوزه IT  و ICT داشته باشند.

وی با بیان اینکه به دلیل هجمه رسانه‌ای برای تخریب وجهه کشورمان تصویر مبهمی از وضعیت زنان ایرانی در جهان ارائه شده است، ابراز داشت: اعتقاد راسخ داریم که زنان کشورمان در حوزه‌های مختلف از پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند و امروز برای معرفی وجهه واقعی زنان ایرانی مسئولیت سنگینی بر دوش داریم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید این آمادگی را داشته باشیم که پیشرفت‌ها و دستاوردهای چشمگیر در حوزه زنان را واقع‌بینانه معرفی کنیم، ضمن اینکه مشکلات و نارسایی‌های موجود در این حوزه را صادقانه مطرح کنیم. 

ابتکار افزود: معاونت امور زنان و خانواده با همکاری سازمان بسیج، طرح خوبی را برای توانمندسازی خانواده زندانیان در دستورکار دارد و این موضوع از هدف‌گذاری‌های معاونت در سطح ملی و استانی است.

وی با اشاره به پیگیری موضوع گفت‌وگوی ملی خانواده و ضرورت پیگیری آن بیان کرد: در این زمینه موافقت‌نامه‌ای با انجمن جامعه‌شناسی منعقد شده است که می‌تواند به توان‌افزایی و شکوفایی خانواده ایرانی کمک کند چراکه خانواده یکی از کانون‌های بی‌بدیل ارتقاء و رشد جامعه است و امیدواریم این طرح به ویژه با محوریت گفت‌وگوی بین مسئولان به سرانجام مطلوبی برسد.

معاون رییس‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده به موضوع خروج آمریکا از توافق برجام اشاره کرد و یادآور شد: بعد از خروج آمریکا از برجام وارد شرایط متفاوتی از لحاظ مسایل اقتصادی می‌شویم و باید برای ناکام‌گذاشتن تلاش‌ها برای ایجاد یأس و تشتت در جامعه، با تقویت انسجام، همدلی و همکاری‌های بین بخشی و بین قوه‌ای و با تلاش و خدمت به مردم، آینده روشن و سرشار از امیدی را برای کشور ترسیم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز