خبرگزاری کار ایران

ابتکار مطرح کرد:

ابراز امیدواری برای به نتیجه رسیدن لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۹۹۳

نشست فراکسیون زنان مجلس و معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده برای همکاری در برنامه‌های سال ۹۷ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در این نشست گفت: امیدواریم امسال در ادامه همکاری‌‌‌‌‌های سال ۹۶ مباحث خوب و مفیدی را میان دولت و مجلس داشته باشیم. منظور از این جلسه همفکری برای تعیین مسیر حرکت در سال ۹۷ است تا در فعالیت‌‌‌‌‌‌ها هم افزایی داشته باشیم و به نتیجه برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۷ لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت به نتیجه برسد و برای تکمیل آن باید مهارت‌های زندگی و آموزش‌های حقوقی در سطوح مختلف آموزش داده شود.

معاون رئیس‌‌جمهور به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت زنان و وزارت آموزش و پرورش در راستای مهارت‌های زندگی اشاره کرد و اظهار داشت: در تفاهم‌‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش به امضاء رسیده، آموزش‌ها مد نظر قرار گرفته و علاوه بر آن به تقویت ورزش و نشاط نیز تاکید داشته‌ایم.

ابتکار در حمایت از اقدام وزارت آموزش و پرورش در حذف آزمون‌هایی که نتیجه آن استرس، اضطراب و حمل کیف‌های سنگین برای دانش‌‌آموزان است، تصریح کرد: تجربه خانواده‌ها از این آزمون‌‌‌ها اغلب آثار منفی روحی و جسمی بر دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان بوده است.

وی همچنین از اقدامات سازمان بهزیستی در تقویت و گسترش اورژانس‌های اجتماعی و ۱۲۳ تقدیر کرد و از نمایندگان مجلس نیز خواهان حمایت از این اورژانس شد.

معاون رئیس‌جمهور صندوق‌‌‌‌های اعتبارات خرد برای زنان روستایی را که دولت برای استقرار و استحکام آنها تلاش کرده است را یکی از موفق‌ترین اقدامات در زمینه اشتغال روستایی دانست.

ابتکار از مهمترین برنامه‌های این معاونت را تشویق و حمایت از فعالیت زنان در عرصه ICT ،IT به عنوان ابزار توانمندسازی آنان دانست و خاطرنشان کرد: قرار است با همکاری وزارت ارتباطات و کارگروه کارآفرینی معاونت این مسائل پیگیری شوند.

در ادامه این نشست، سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده اولین گزارش جلسه ستاد ملی زن و خانواده به ریاست دکتر روحانی را ارائه کرد.

وی با اشاره به سند توسعه اشتغال نیز ابراز داشت: این معاونت تلاش کرده در بحث اشتغال به گونه‌‌ای عمل کند تا دسترسی بهتر به مواردی مانند استفاده از وام‌‌‌های اشتغال و تسهیلات بانکی برای زنان فراهم شود.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی خانواده با تأکید بر نقش حوزه‌‌های علمیه از طرف این معاونت پیگیری می‌شود.

اطهره‌نژادی، معاون برنامه‌‌ریزی و هماهنگی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در گزارشی به ارائه آخرین آمارها از وضعیت زنان در ایران که اخیرا به روز شده است، اشاره و بیان کرد: دو سی‌‌دی تقدیم نمایندگان و اعضای فراکسیون زنان و خانواده می‌‌‌شود که برای دسترسی به آخرین آمارها از وضعیت زنان در هر استان مفید و کاربردی خواهد بود. 

در ادامه این نشست، پروانه مافی، رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در معاونت امور زنان و خانواده، بهره‌‌‌وری روند خوبی داشته است، درباره برنامه معاونت زنان در دولت دوازدهم و برنامه ششم توسعه نیز یادآور شد: تقسیم کار فرابخشی برای اجرای سیاست‌های کلی خانواده، پیگیری روند بازنگری نظام حقوقی و قوانین و مقررات مرتبط با حقوق خانواده، ارزشگذاری کار خانگی زنان و لحاظ کردن آن در حساب‌های ملی و توازن میان کار و زندگی با تصویب بسته جامع حمایتی زنان شاغل از جمله مواردی است که باید برای انجام برنامه سیاستگذاری شود و امیدواریم که برنامه عمل و گزارش اقدام آنها را دریافت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد: معاونت زنان و خانواده از دستگاه‌‌‌‌‌های اجرایی درخواست کند تا بخشی از بودجه را برای حمایت از مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار و زنان کارافرین اختصاص دهند.

مافی افزود: آمارهایی که از خشونت علیه زنان ارائه می شود بیانگر آن است که باید به صورت جدی تری لایحه منع خشونت علیه زنان برای ارسال به مجلس پیگیری شود و ما در انتظار ارسال لایحه هستیم.

در این نشست معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر در مجلس با اشاره به اینکه مهمترین سال برای فعالیت‌‌های مجلس کنونی سال ۹۷ است، از همکاری با دولت در حوزه زنان استقبال کرد.

وی از معاون رییس‌‌جمهور خواست تا در حمایت از کالای ایرانی که زنان می‌‌توانند در تولید و مصرف آن نقش مهمی داشته باشد و تا تاسیس بازارهای روز برای زنان که از وزارت کشور خواسته شده بود پیگیری و همچنین از طریق وزارتخانه‌‌‌‌های امور خارجه و صنعت نیز موضوع دنبال شود.

زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس نیز خواست تا نمایندگان زن به دلیل فزونی مراجعاتی که از سوی زنان دارند مورد حمایت بیشتر قرار گیرند. 

سیده فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس نیز در این نشست با اشاره به برخی چالش‌‌ها که لایحه منع خشونت زنان با آن روبروست، خواستار هماهنگی بیشتر برای به نتیجه رسیدن موضوع شد و گفت: به دلیل همین چالش‌ها و اینکه بحث اسیدپاشی را فعلا نمی‌‌‌‌توان منوط به نتیجه رسیدن لایحه منع خشونت علیه زنان کرد، طرح مقابله با اسیدپاشی آماده شده و در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز