خبرگزاری کار ایران

نگهبان سلامی:

برخی در داخل با خوشحالی دشمن از نقض برجام همسو هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۲۵

نماینده مردم خواف و رشتخوار با اشاره به اهمیت نقش معلمان در تعلیم و تربیت گفت: از رئیس‌جمهور و از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم که نسبت به حل مشکلات فرهنگیان و برقراری عدالت اجتماعی برای این افراد نسبت به سایر کارمندان اقدام عاجل صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار در نطق میان‌دستور جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از موضوعاتی که امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد، حفظ وحدت و انسجام ملی است. خروج ترامپ از برجام با وجود رفتارها و ادعاهای ضد و نقض قبلی‌اش کاملا قابل پیش بینی بود، اما در این برهه حساس وظیفه مسئولین سیاسی به جای تخریب یکدیگر همدلی و هم‌راستایی در جهت اتخاذ تصمیم مناسب براساس منویات مقام معظم رهبری با اتکا به حمایت و پشتوانه عظیم مردمی در نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: آنچه امروز موجب آزار مردم شده است، مشکلات اقتصادی، معیشتی به ویژه برای افراد کم بضاعت و مستمند جامعه است. رونق فضای کسب و کار، تولید و اشتغال، برداشتن موانع و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری داخلی و هماهنگی قوا و ارکان نظام در جهت حل این مشکلات نقطه عطفی برای حل مسائل داخلی است. عصبانیت دیروز رژیم صهیونیستی از وجود برجام و خوشحالی آنها از برهم زدن برجام گویای تلاش دلاور مردان دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران و کسب امتیازات نسبت به حریف است که متاسفانه عده‌ای در داخل نیز این همسویی را نشان دادند.

نماینده مردم خواف و روشتخوار با بیان اینکه آنچه در شرایط کنونی مهم است، استقلال و امنیت کشور، پرهیز از شتاب زدگی و رفتارهای احساسی، اتخاذ تصمیمات درست با در نظر گرفتن مصالح ملی با هماهنگی و همسویی قوا درجهت پیشرفت و اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران است تا در یک تعامل سازنده با دنیا از عزت و کیان ایران اسلامی دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه سنگ بنای توسعه هر کشور آموزش و پرورش آن است که قطعا این مهم با تلاش و نقش آفرینی فرهنگیان عزیز در سایه تعلیم و تربیت میسر می شود خاطر نشان کرد: از رئیس‌جمهور محترم و وزیر محترم آموزش و پرورش می خواهم که نسبت به حل مشکلات اقتصادی فرهنگیان و برقراری عدالت و رفع تبعیض با سایر کارمندان، پرداخت به موقع پاداش بازنشستگان فرهنگی، حل مشکلات بیمه‌ای و رفاهی، اختصاص سهمیه به فرزندان فرهنگیان در دانشگاه فرهنگیان، برقراری عدالت آموزشی از طریق توجه بیشتر به مناطق محروم و مرزی، اقدام عاجل را انجام دهند.

سلامی خاطر نشان کرد: ازشعارهای شما، حقوق شهروندی و استفاده از ظرفیت اقوام و مذاهب در اداره امور کلان کشور  متاسفانه با گذشت قریب به یک سال از دولت دوازدهم این مسئله همچنان به فراموشی سپرده شده است. اهل سنت ایران با وجود همه دغدغه ها و مشکلات ثابت کرده اند که همچنان پای نظام ایستاده‌اند و از عزت و کیان اسلامی مرزبانی نموده و اجازه کوچکترین گستاخی را به دشمن نخواهند داد اما در مورد سنگان خواف که بزرگترین معدن سنگ آهن منطقه خاورمیانه را در خود جای داده است، باید بگویم معادنی عظیم بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ تن ذخیره آهنی که با برنامه ریزی تولید سالیانه ۱۷.۵ میلیون تن کنستانتره و ۱۵ میلیون تن گندله و ۵ میلیون تن سنگ نهاوندی نقش مهمی در تکمیل چرخه فولاد کشور ایفا می کند.

وی افزود: اما به رغم این توسعه عظیم و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی این منطقه فاقد زیرساخت‌های لازم جهت این توسعه است. از رئیس‌جمهور و هیئت وزیران می خواهم که نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم از قبیل تسریع در تکمیل چهاربانده شدن جاده سنگان تا تربت حیدریه، راه‌اندازی و ساخت خط ریل از سنگان تا بافق، اقدام لازم در جهت تامین آب مورد نیاز صنایع فولادی سنگان، احداث و راه اندازی بیمارستان سنگان، اختصاص ۱۵ درصد حقوق دولتی از معادن جهت توسعه زیرساخت‌های لازم، ساخت و راه‌اندازی باشگاه ورزشی با کمک سرمایه گذاران و سهیم نمودن مردم در قالب شرکت‌های سهامی عام در بهره برداری از معادن و همچین حل مشکلات زیست محیطی به ویژه پساب کارخانه‌های کنستانتره و گندله اقدام لازم را انجام دهند.

نگهبان اسلامی با بیان اینکه در گذشته افراد و بخش‌های خصوصی با هزینه حداقلی کیلومترها معدن را برای خود ثبت نمودند عنوان کرد: اما مشکل این معادن عدم برداشت اصولی از آنها و از بین بردن مراتع منطقه و ایجاد گودال‌های عمیق بوده است. عدم پرداخت حقوق دولتی به خزانه و بیت المال که بخشی از آن سهم توسعه منطقه است و ایجاد مشکلات زیست محیطی برای منطقه از مشکلات دیگر این حوزه است.

وی با تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: ایشان باید نسبت به موارد مطرح شده و کوتاهی های سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در دریافت حقوق دولتی و تخلفات صورت گرفته در این بخش اقدام عاجل را انجام دهند.

این نماینده مجلس همچنین خطاب به وزیر نیرو گفت: طی چند جلسه مشکلات حقوقی آب شرب شهرستان‌های خواف و رشتخوار را خدمت جنابعالی را متذکر شدم. آب این مناطق به دلیل شبکه فرسوده آبرسانی با کمبود  آب شرب مواجه هستند که نیازمند اقدام فوری هستند.

نگهبان سلامی در پایان خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: از ایشان می خواهم نسبت به تکمیل چهار بانده شدن جاده سنگان-خواف-رشتخوار و تربت حیدریه و احداث و راه اندازی بزرگراه سنگان-دو قارون با توجه به تردد ماشین های ترانزیتی اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز