خبرگزاری کار ایران

صادقی در نطق میان‌دستور:

وحدت و همبستگی ملی به صورت دستوری قابل تحقق نیست

کد خبر : ۶۲۲۱۴۶

نماینده مردم تهران گفت: اگر از مردم انتظار داشته باشیم که در بحبوحه حوادث و مشکلات در صحنه حضور پیدا کنند اما به موقع حقوق آنها را ادا نکنیم این انتظار،‌ انتظار عبثی است. باید به طور متقابل حقوق مردم ادا شود و از مردم انتظار انجام تعهدات خودشان را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن  علنی امروز مجلس یکشنبه گفت:‌ ما در بسیاری از شاخص‌ها در کشور قدم‌های رو به جلویی برداشته‌ایم و توانسته‌ایم در ایجاد عدالت به ویژه عدالت آموزشی و توسعه علمی قدم‌های مؤثری برداریم، اما نکته قابل ذکر این است که برای تحقق این اهداف یک عنصر بسیار ضروری نباید مورد غفلت واقع شود و آن وجود همبستگی و وحدت بین اقشار و اقوام و مذاهب و کلیه آحاد مردم است.

وی افزود: وحدت و همبستگی ملی به صورت دستوری قابل تحقق نیست بلکه همانطور که در قانون اساسی مقرر شده با مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تنها قابل تحقق است. اگر از مردم انتظار داشته باشیم که در بحبوحه حوادث و مشکلات در صحنه حضور پیدا کنند اما به موقع حقوق آنها را ادا نکنیم این انتظار،‌ انتظار عبثی است. باید به طور متقابل حقوق مردم ادا شود و از مردم انتظار انجام تعهدات خودشان را داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: حقوق مکرر در اصول ۱۲ و ۱۳ قانون اساسی برای مذاهب اسلامی و ادیان آسمانی می‌تواند در پیوند بین مردم نقش تعیین‌کننده داشته باشد. اگر یک عضو از شورای یک شهر را که با رأی مردم به شورا راه پیدا کرده به بهانه‌های مختلف از شورا بیرون برانیم این کار باعث همبستگی نمی‌شود.

صادقی در پایان گفت: پیمان‌شکنی آشکار رئیس‌جمهور آمریکا و نقض یک موافقت‌‌نامه بین‌المللی یادآور پیمان‌شکنی صدام‌حسین در پاره کردن بیانیه ۱۹۷۵ الجزایر است و نشان می‌دهد که این دولت که خود را ابرقدرت جهانی می‌داند تا چقدر به پیمان‌های بین‌المللی پایبند است. در دوران ۸ سال دفاع مقدس ما توانستیم با وحدت و همبستگی جنگ را در مقابل صدام به پیروزی برسانیم و حتما در این مقطع نیاز به همبستگی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز