خبرگزاری کار ایران

رییس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی:

بعد از سخنرانی نتانیاهو هیچ کشوری جز آمریکا موافق لغو برجام نیست

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۸۸

رییس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو درباره وجود برنامه محرمانه هسته‌ای در ایران گفت: بعد از اظهارات نتانیاهو من هیچ کشوری را به جز آمریکا ندیدم که موضعی موافق لغو توافق هسته‌ای گرفته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از هاآرتص، «آموس گیلاد» رییس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به این رسانه گفت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به ایران کمک خواهد کرد. 

وی که رییس بخش امنیت سیاسی وزارت جنگ اسرائیل هم هست گفته که بر این باور است که پایبندی آمریکا به برجام کم ضرر‌ترین گزینه موجود است. 

رییس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به ادعاهای بی‌اساس اخیر بنیامین نتانیاهو درباره وجود برنامه محرمانه هسته‌ای در ایران گفت: «اطلاعاتی که توسط موساد به دست آمده نقض توافق هسته‌ای توسط ایران را ثابت نمی‌کند. اسرائیل باید تهدیدها را اولویت‌بندی کند.»

گیلاد هماهنگ‌کننده فعالیت‌های دولت اسرائیل در امور سرزمینی بوده و مدعی شده اگر ایران امروز پروژه هسته‌ای خود را برای مدت هشت تا ده سال متوقف کند با توجه به آنچه در برجام گفته شده، به ما این فرصت داده می‌شود که بر تهدیدهای اضطراری‌تر در ارتباط با حضور ایران در سوریه و آمادگی ارتش اسرائیل برای احتمالات در آینده تمرکز کنیم. 

وی اذعان کرد: بعد از اظهارات نتانیاهو من هیچ کشوری را به جز آمریکا ندیدم که موضعی موافق لغو توافق هسته‌ای گرفته باشد. روسیه شریک استراتژیک ایران در سوریه است. چین با ایران تجارت دارد و اروپایی‌ها از موضعشان در حمایت از برجام کوتاه نیامدند. 

گیلاد افزود: اعلامیه آمریکایی‌ها برای خروج از توافق هسته‌ای به ایران اجازه می‌دهد که بین قدرت‌های جهانی شکاف ایجاد کند و به تدریج نظارت بین‌المللی بر برنامه هسته‌ای ایران از بین خواهد رفت. اگر آمریکایی‌ها برجام را‌‌ رها کنند، باید آماده آلترناتیو‌ها باشند. من هیچ آمادگی و آلترناتیوی نمی‌بینیم. 

این رسانه با اشاره به اختلاف نظر گیلاد با نتانیاهو در مورد برجام در خصوص حضور ایران در سوریه مدعی شد: «ما درس‌های تاریخی مهمی گرفته‌ایم. ما پیروزی‌های حزب الله را که به آن‌ها اجازه داد اسرائیلی‌ها را که پاشنه آشیل ما بودند تهدید کنند دیدیم. اگر امروز به ایران اجازه دهیم همین تحرکات را در سوریه داشته باشد بار دیگر جبهه‌ای با موشک‌هایی خواهیم داشت که در عمق سوریه و بلندی‌های جولان جای گرفته‌اند. این بخشی از تلاش‌های ایرانی‌ها برای ساخت امپراتوری کوچک منطقه‌ای است. اگر این تحرکات را امروز متوقف نکنیم هزینه‌های سنگین بیشتری خواهیم پرداخت. 

گیلاد مدعی شد: اسرائیل می‌تواند همچنان سنگرسازی ایران در سوریه متوقف کند بدون اینکه جنگی صورت بگیرد.

گیلاد با بیان این ادعا که اگر تحرکات ارتش اسرائیل به شیوه‌ای کم و موثر انجام شود می‌تواند سبب شود آن‌ها (ایرانی‌ها) در استراتژی‌هایش در مرزهای شمالی تجدید نظر کنند، ادامه داد: شخصا در هیچ اقدام تهاجمی که انجام می‌شود اسرائیل را مقصر نمی‌دانم. ما نیاز داریم ابهام را حفظ کنیم چرا که هر اعلامیه عمومی‌ حتی زمانی که همه می‌دانند ما حمله کردیم طرف مقابل را وادار به واکنش خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز