خبرگزاری کار ایران

عبدالباری عطوان:

نمایش ضدایرانی نتانیاهو همانند نمایش پاول علیه عراق بود/ هدف اسرائیل پاسخ دادن ایران است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۳۴۳

روزنامه‌نگار مشهور عرب معتقد است که پیام اسرائیل از این حملات علیه ایران واضح است و نیازی به رمزگشایی ندارد، اسرائیل به این حملات ادامه خواهد داد تا ایران به آن پاسخ دهد.

به گزارش ایلنا، «عبدالباری عطوان» سردبیر سایت خبری روزنامه «رای الیوم» در تحلیلی به بررسی نمایش روز گذشته ضد ایرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران پرداخت و نوشت:

نمایشی که بنیامین نتانیاهو شب گذشته اجرا کرد و مدعی شد که دلایلی در اختیار دارد که ثابت می‌کند که ایران برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را به یک مکان پنهانی منتقل کرده است و صاحب نیم تن اورانیوم غنی شده با درجه بالا است، شبیه به نمایشی است که «کالین پاول» وزیر خارجه اسبق آمریکا در مقابل شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه شیمیایی و بیولوژیک عراق اجرا کرد و منجر به حمله آمریکا و متحدانش علیه عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی شد.

پاول از تمام جهان عذرخواهی کرده و اعتراف کرد که این اسناد و مدارک جعلی بود و از سوی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) منحرف شده بود، وی پس از آن از سیاست کنار رفت و به طور کلی از نگاه‌ها و عرصه‌های مختلف منزوی شد. این اطلاعات نادرست موجب اشغال عراق و منحل شدن ارتش این کشور، تغییر نظام عراق و کشته شدن بیش از یک میلیون نفر از شهروندان عراق شد.

نتانیاهو پس از دیدار «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا از تل‌آویو و ۱۲ روز پیش از موعد مقرر تایید برجام از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از در اختیار داشتن بیش از ۵۵ هزار مدرک سری خبر داد و گفت که این اسناد و مدارک را در اختیار ترامپ قرار خواهد داد، شواهد و قرائن نشان می‌دهد که ترامپ تصمیم به عقب‌نشینی از برجام خواهد گرفت.

از سوی دیگر، رژیم اشغالگر اسرائیل صبح روز دوشنبه پایگاه‌های سوریه در حومه حما و حلب را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۲۶ نظامی شد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل روز گذشته –دوشنبه- در گفت‌وگو با روزنامه جروزالم پست گفت که ایران سه مشکل دارد، ایران، سپس ایران و سپس ایران که ثبات منطقه را برهم می‌زند.

پیام اسرائیل از این حملات علیه ایران واضح است و نیازی به رمزگشایی ندارد، اسرائیل به این حملات ادامه خواهد داد تا ایران به آن پاسخ دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز