خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام قوامی در گفت‌وگو با ایلنا:

بن سلمان مانند دوره‌گرد در کشورها راه افتاده و علیه ایران توطئه می‌کند/ گفت‌وگوی ملی باید بر اساس منافع ملت باشد؛ نه منافع باندها

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۰۲۱

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم با بیان اینکه اتحاد آمریکا و متحدانش علیه کشور ما مهمترین چالش کشور ما است، گفت: در حال حاضر بن سلمان همانند یک دوره‌گرد در کشورها راه افتاده و علیه کشورمان توطئه می‌کند در نتیجه عقلای اصلاح طلب و اصولگرا همگی در این مسیر باشند تا اینکه با دیپلماسی مسائل حل شود.

حجت الاسلام ناصر قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در بیان ارزیابی خود از مهمترین چالش‌های پیش روی کشور، گفت: اتحاد آ‌مریکا، اروپا و متحدانشان علیه کشور ما مهمترین چالش کشور در حال حاضر است.

این روحانی اصلاح طلب عنوان کرد: دخالت آمریکا و اروپایی‌ها در سوریه برای هیچ یک از طرفین سودی نخواهد داشت و جنگ به نفع هیچ یک نخواهد بود بلکه افراد درگیر در این جنگ ضرر می‌کنند و منابعشان را  هدر می‌دهند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم در بیان راهکارهایی برای حل این چالش‌ها و تعدیل تاثیر آن بر کشور ما، گفت: عقلای کشور اعم از اصلاح طلبان و اصولگرایان باید در این موضوع عقلانی عمل کنند که در غیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد. این موضوع بیشتر باید به وزارت امور خارجه محول شود که بر اساس دیپلماسی بتوانند مشکلات را حل کنند.

قوامی ابراز داشت: در حال حاضر بن سلمان همانند یک دوره‌گرد در کشورها راه افتاده و علیه کشورمان توطئه می‌کند در نتیجه عقلای اصلاح طلب و اصولگرا همگی در این مسیر باشند تا اینکه با دیپلماسی مسائل حل شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ضرورت تحقق گفت‌وگوی ملی در کشور تصریح کرد: گفت‌وگوی ملی بدون توجه به عده‌ای از اصولگرایان و اصلاح طلبان تحقق پیدا نمی‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس ششم به معنای گفت‌وگوی ملی اشاره کرد و گفت:‌ گفت‌وگوی ملی معنایش این است که ما به همه ملت ایران با هر عقیده‌ای که دارند اجازه دهیم از کشور دفاع و در انتخابات شرکت کنند و فضای انتخابات آزاد و رقابتی برای مجلس و ریاست جمهوری را روی مردم باز کنیم.

وی ادامه داد: امکان ندارد گفت‌وگوی ملی در کشور ما در حال حاضر با این فضایی که عده‌ای می‌سازند، برقرار شود. هر چند که یکی از راه‌ها همین است اما به شرط آنکه همه آنهایی که می‌خواهند در گفت‌وگوی ملی شرکت داشته باشند به منافع ملت و منافع ملی فکر کنند نه اینکه بخواهند بر اساس منافع باندها و گروه‌های خودشان  فعالیت کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به اعتراض‌های مردمی در سال ۹۶ بیان کرد: مطالباتی که مردم داشتند و به خاطر آن به آقای روحانی رای دادند تحقق پیدا نکرد، دلیلش هم این است که آقای روحانی وزرایی انتخاب کرد که یا به انتخاب خودش بود یا تحمیلی در کار بود این وزرا، افرادی نبودند که بتوانند مطالبات مردم را برآورده کنند. متاسفانه آقای روحانی با انتخاب برخی افراد در کابینه خود مردم را مایوس کرد.

وی در بیان ارزیابی خود از پیش‌بینی وضعیت فعالیت اصلاح‌طلبان در سال ۹۷ بیان کرد: ما اصلاح طلبان در سال ۹۷ مشکلاتی داریم که اگر این روند به همین منوال باشد یعنی اگر در انتخابات مجلس هم چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب رد صلاحیت شوند، دچار مشکل خواهیم شد.

این نماینده مجلس ششم عنوان کرد: با رد صلاحیت‌های گسترده‌ای که در انتخابات هفتم تا دهم انجام شد اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکنند درست نیست و اگر شرکت کنند مثل زمان کنونی ۱۴۰ نفر به نام اصلاح‌طلب به مجلس می‌روند و در حالیکه اینها حتی حاضر نشدند فراکسیونی را به نام فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس تشکیل دهند و فراکسیون امید را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: اگر در انتخابات شرکت نکنیم به نحوی مشکل داریم و اگر شرکت کنیم مردم مایوس می‌شوند و ایراد می‌گیرند که این چه نمایندگانی بود که شما تعیین کردید که این سرمایه اصلاح طلبان را که اعتماد مردم بود حتی فراکسیون اصلاح طلبان را در مجلس تشکیل نداد.

 این سیاستمدار روحانی با ابراز امیدواری از پایان جنگ در منطقه بیان داشت: دعا می‌کنم و از مردم هم می‌خواهم که دعا کنند که این کشت و کشتار در منطقه خاورمیانه به پایان برسد و ما در هیچ کجای دنیا درگیر جنگ و خونریزی  و گرفتاری نباشیم و این طور نباشد که عزیزان ما در سوریه به شهادت برسند و کشته شوند و غم و غصه آن برای همه ملت ما باشد.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز