خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

کلیات لایحه تجارت تصویب شد / ارجاع لایحه به کمیسیون قضایی برای بررسی بیشتر

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۶۹۹

نمایندگان با تصویب کلیات لایحه تجارت مقرر کردند که جزئیات این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس که به بررسی و تصویب کلیات لایحه تجارت اختصاص داشت، ضمن تصویب کلیات مقرر کردند این لایحه برای رسیدگی بیشتر به کمیسیون ارجاع شود.

بر این اساس نمایندگان لایحه تجارت با ۱۲۶۱ ماده در کمیسیون حقوقی را مورد بررسی قرار دادند که شورای نگهبان با بررسی این لایحه بنابر اصل ۸۵ مخالفت کرد و به این دلیل، مجلس امروز در جلسه علنی جهت تامین نظر شورای نگهبان وارد بررسی کلیات لایحه تجارت شد.

در نهایت پس از اظهارنظر محمدجواد فتحی نماینده اصلاح‌طلب تهران و حسینعلی حاجیدلیگانی نماینده اصولگرای شاهین‌شهر به‌عنوان مخالفان کلیات و همچنین سخنان داوود محمدی نماینده اصولگرای قزوین و محمد دهقان نماینده اصولگرای طرقبه و شاندیز در جایگاه موافقان کلیات، نمایندگان با ۱۵۶ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در مجلس با کلیات این لایحه موافقت کردند.

پزشکیان رییس جلسه با اعلام رای مثبت مجلس به کلیات لایحه تجارت، گفت: نمایندگان رای خود را برای ارجاع مجدد این لایحه به کمیسیون حقوقی اعلام کنند تا اشکالات رفع شده و نظرات در آن لحاظ شود.

بر این اساس، نمایندگان نیز با ۱۶۳ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر موافقت کردند که این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون حقوقی ارجاع شود.

به گزارش ایلنا، اصل ۸۵ قانون اساسی ناظر به بررسی قوانین در کمیسیون‌های داخلی مجلس است که شورای نگهبان با بررسی لایحه تجارت بر اساس این اصل مخالفت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز