خبرگزاری کار ایران

میرزایی نیکو به ایلنا خبر داد؛

برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت با لاریجانی/ بحث تفکیک ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در اولویت

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۵۵۱

سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی اصلاح ساختار دولت از برگزاری جلسه فردای این کمیسیون اصلاح با رییس مجلس خبر داد و گفت که بحث و بررسی درباره تفکیک ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در اولویت کاری این کمیسیون خواهد بود.

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به ادامه روند برگزاری جلسات کمیسیون مشترک بررسی اصلاح ساختار دولت در مجلس اظهار داشت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است پیش از ظهر فردا نخستین جلسه کمیسیون مشترک بررسی اصلاح ساختار دولت در مجلس در سال جدید برگزار شود.

برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت با لاریجانی

وی با بیان این‌که این جلسه عملاً دومین جلسه از سلسله‌جلسات این کمیسیون مشترک خواهد بود، گفت: نخستین اقدام‌مان در این جلسه کمیسیون مشترک برگزاری جلسه با رییس مجلس خواهد بود و بنا داریم از آقای لاریجانی بخواهیم اعضای کمیسیون مشترک، به‌مدت 2 ماه از کمیسیون‌های اصلی خود منفک شوند تا بتوانیم به‌صورت متمرکز در کمیسیون مشترک بررسی اصلاح ساختار دولت، کار را به نتیجه برسانیم.

 بحث تفکیک ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در اولویت

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که دستورکار اولیه این کمیسیون مشترک چه خواهد بود، گفت: قاعدتاً اولین بحثی که در دستورکار قرار خواهیم داشت مربوط به لایحه ارائه شده ازسوی دولت درمورد ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت است که قرار است به 4 وزارتخانه مسکن و شهرسازی، راه، صنایع و معادن و تجارت و بازرگانی تبدیل شود.

سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی اصلاح ساختار دولت در مجلس با بیان این‌که هنوز هیچ‌گونه تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به مسائل دیگری که در این راستا وجود دارد و بعضاً اختیارات دولت را سلب کرده یا اقداماتی که در سازمان اداری و استخدامی زیرنظر آقای جمشید انصاری صورت گرفته است، باید مدنظر قرار داده و ابعاد مختلف این مسئله را بررسی کنیم.

احتمال احیای سازمان ملی جوانان و تشکیل وزارت گردشگری

این عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس یادآور شد: ازجمله دیگر مواردی که احتمالاً مورد بحث قرار خواهد گرفت، تفکیک وزارت ورزش و جوانان است که قرار است به وزارت ورزش تبدیل شده و همزمان سازمان ملی جوانان نیز احیا شود. از طرفی بحث سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که صحبت‌ها و مباحثی درمورد تبدیل بخش گردشگری به یک وزارتخانه مستقل مطرح است و به طور کلی این موارد نیز ازجمله دیگر مباحثی است که در این کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طرح تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستورکار

میرزایی‌نیکو در پایان همچنین تاکید کرد: بحث تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی البته در قالب لایحه مورد تاکید قرار نگرفته است اما چند نفر از نمایندگان طرحی را برای تفکیک این وزارتخانه تهیه و ارائه کرده‌اند که قرار است آن‌را نیز در کمیسیون مشترک مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز