خبرگزاری کار ایران

در حضور جهانگیری و هامران انجام شد؛

بررسی همکاری قضایی بین ایران و اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۳۷۶

در حضور سفیر ایران در هلند و لادیسلاو هامران رییس سازمان قضایی اتحادیه اروپا مستقر در لاهه همکاری‌های قضایی بین ایران و اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، سفیر ایران در هلند در محل سازمان همکاری قضایی اتحادیه اروپا (Eurojust) مستقر در لاهه با 'لادیسلاو هامران' رییس این نهاد اروپایی دیدار و همکاری های قضایی بین ایران و اتحادیه اروپا را مورد بحث و بررسی قرار داد.

علیرضا جهانگیری در این دیدار ضمن برشمردن ضرورت همکاری کشورها در زمینه مقابله با جرایم سازمان یافته به آخرین پیشرفت‌های قضایی در کشورمان اعم از به روز رسانی قوانین و جرم زدایی و همچنین موضوع عضویت در کنوانسیون‌های مقابله با فساد و مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی و زیرساخت‌های داخلی مربوطه اشاره کرد و بر نیاز آشنایی بخش‌های قضایی و دانشگاهی کشورمان با این نهاد تاکید و در این راستا پیشنهادهایی ارائه کرد.

یادآوری می‌شود در این نهاد 28 کشور عضو اتحادیه اروپا (شامل انگلیس) عضویت دارند و با بیش از ٤٢ کشور ارتباط کارشناسی و فنی دارد. سازمان مذکور با داشتن سازوکارهای مختلف همکاری‌های تخصصی قضایی می‌تواند همکاری متقابلی با بخش‌های قضایی و انتظامی کشور در مقابله با جرایمی چون قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، قاچاق اشیاء و اموال تاریخی، جرایم رایانه‌ای، فساد و.. داشته باشد.

در این دیدار، هامران رئیس سازمان همکاری قضایی اتحادیه اروپا نیز ضمن معرفی تفصیلی نهاد تحت مدیریت خود، اعلام آمادگی کرد در زمینه‌های مورد نظر طرف ایرانی اعم از تعیین نقطه تماس قضایی با سازمان، تبادل هیات‌های قضایی، پیگیری پرونده‌های خاص قضایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان حقوق، اساتید دانشگاه، وکلا و حقوقدانان ایرانی همکاری لازم را داشته باشد.

'یوروجاست' به‌عنوان یک نهاد بین دولتی در زمینه مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی فعالیت می‌کند و همکاری‌های بین اروپایی و دیگر کشورهای متاثر از این جرایم را تسهیل و پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز