خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لاهه:

مشکل در اجرای برجام از طرف غرب بر همکاری‌ها بین اتحادیه اروپا و ایران تاثیر می‌گذارد/ امضای طرح اقدام روابط اقتصادی ایران و هلند

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۳۳۸

سفیر ایران در هلند تاکید کرد: هلند و اروپا اجازه ندهند مسائل غیر مرتبط با برجام بر اجرای این توافق بین‌المللی تاثیر بگذارد.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیری، سفیر کشورمان در هلند در جلسه‌ای با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس این کشور گفت: هلند و اتحادیه اروپا نباید به رویه غیر قابل اعتماد آمریکا در قبال برجام توجه کنند. آمریکا در جهت تضعیف برجام حرکت می‌کند؛ در حالی که باید به تعهدات خود در خصوص این توافق عمل کند.

توسعه مناسبات ایران و هلند روند مناسبی را طی می‌کند

وی در این جلسه که پس از سفر هیات پارلمانی هلند به کشورمان برگزار شده بود و به ارزیابی مناسبات  ایران و هلند اختصاص داشت، اظهار داشت: توسعه مناسبات بین دو کشور روند مناسبی را طی می‌کند و رفت و آمدهای خوبی بین دو کشور ظرف ماه‌های اخیر برقرار شده است که از جمله می‌توان به سفر هیات پارلمانی هلند به جمهوری اسلامی ایران در اوایل آبان ماه سال جاری و دیدار این هیات با مقامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

طرح اقدام روابط اقتصادی ایران و هلند برای سال ۲۰۱۸ به امضا شده است

سفیر ایران در لاهه ادامه داد: همچنین کارگروه عالی مناسبات اقتصادی دو کشور اخیرا در لاهه برگزار شد و طرح اقدام روابط اقتصادی بین دو کشور برای سال ۲۰۱۸ به امضای مقامات دو کشور رسید. همچنین رفت و آمد بین شهروندان دو کشور به کشور مقابل ظرف سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی یافته است که میزان روادید صادره توسط سفارتخانه‌های دو کشور این امر را به خوبی نشان می‌دهد.

آمریکا به تعهدات خود در قالب برجام عمل نکرده است

جهانگیری در خصوص برجام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در  هشت گزارش خود این امر را تایید کرده اما در مقابل آمریکا به تعهدات خود در قالب برجام عمل نکرده است.

مشکل در اجرای برجام از طرف غرب بر همکاری‌ها بین اتحادیه اروپا و ایران تاثیر می‌گذارد

وی افزود: هلند و اتحادیه اروپا نباید اجازه دهند رویکرد آمریکا برای انحراف توجهات از برجام با طرح موضوعات غیرمرتبط با آن، باعث اختلال در اجرای برجام شود. در صورتی که اجرای برجام از طرف غرب با مشکل مواجه شود، این امر به طور طبیعی بر همکاری‌ها بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.

اکثر اعدام‌شدگان در ایران قاچاقچیان مواد مخدر هستند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در خصوص مجازات اعدام خاطرنشان کرد: اکثر اعدام‌شدگان در ایران قاچاقچیان مواد مخدر هستند. قاچاق مواد مخدر هزینه‌های زیاد مادی و معنوی برای جمهوری اسلامی ایران دربرداشته است و افسران و سربازان زیادی از جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با ترانزیت مواد مخدر به اروپا به شهادت رسیده‌اند.

جهانگیری خواستار حمایت اتحادیه اروپا از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر شد.

وی همچنین به موضوع بررسی قانون مجازات قاچاقچیان مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

حامیان و عاملان اقدام نظامی علیه یمن باید پاسخگوی بحران انسانی باشند

سفیر ایران در لاهه در خصوص بحران یمن ابراز داشت: اقدام هلند در شورای حقوق بشر در حمایت از تحقیقات مستقل در مورد نقض حقوق‌بشر در یمن قابل تقدیر است اما در شرایط کنونی بازگشایی بنادر و فرودگاه‌های یمن برای ارسال کمک‌های انساندوستانه لازم و ضروری است چون شرایط قحطی و وبا در این کشور بسیار جدی و تاسف بار است. حامیان و عاملان اقدام نظامی علیه یمن باید پاسخگوی بحران انسانی گسترده در یمن باشند.

ادعای ارسال موشک به یمن با واقعیت هیچ‌گونه تناسبی ندارد

جهانگیری در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درخصوص ادعای ارسال موشک از سوی ایران به یمن بیان کرد: در حالی که امکان ارسال کمک‌های انساندوستانه به یمن وجود ندارد و این کشور تحت محاصره دریایی و هوایی است، چگونه ادعا می‌شود که جمهوری اسلامی ایران برای یمن موشک ارسال کرده است؟ این‌گونه ادعاها با واقعیت هیچ‌گونه تناسبی ندارد و جمهوری اسلامی ایران آن را کاملا رد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز