خبرگزاری کار ایران

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواستار شد:

افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۰۳۹

نماینده دائم ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواستار افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با دسترسی و استفاده تروریست‌ها و بازیگران غیر دولتی از سلاح‌های شیمیایی شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیریطی سخنانی در هشتاد و ششمین اجلاس شورای اجرایی این سازمان، از رویکرد برخی کشورها نسبت به موضوع کاربرد سلاح‌های شیمیایی در سوریه و عراق انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که دولت سوریه علیرغم وضعیت دشوار در این کشور به همکاری خود با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ادامه داده است، تروریست‌ها و از جمله داعش و جبهه‌النصره در سوریه و عراق از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، بر این اساس کشورهایی که به تامین مالی، لجستیک و عملیاتی تروریست‌ها می‌پردازند، باید اقدامات خود را متوقف کنند.

مبارزه با تروریست‌های عامل حملات شیمیایی را به از اولویت‌هایتان قرار دهید

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین قربانیان سلاح‌های شیمیایی از تمامی کشورهای عضو می‌خواهد مبارزه با تروریست‌های عامل حملات شیمیایی را به عنوان یکی از اولویت‌هایشان قرار دهند.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه افزود: همه کشورها باید از هرگونه حمایت از فعالیت‌های تروریستی اجتناب کرده و عاملان حملات شیمیایی و کشورهایی که از تروریست‌های عامل حملات شیمیایی حمایت می‌کنند، باید پاسخگوی رفتار و عواقب سیاست‌های خود باشند.

سوریه با هدف انجام تعهدات خود براساس کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و مصوبات شورای اجرایی به همکاری با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ادامه داده است.

سوریه در چهار سال گذشته به همکاری با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ادامه داده است

جهانگیری ضمن محکوم کردن کاربرد سلاح‌های شیمیایی توسط داعش و جبهه‌النصره در سوریه و عراق اظهار داشت: تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با دسترسی و استفاده تروریست‌ها و بازیگران غیر دولتی به سلاح‌های شیمیایی باید تقویت شده و افزایش یابد که در این رابطه نقش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی انکارناپذیر است.

وی با اشاره به همکاری‌های دولت سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تصریح کرد: علیرغم شرایط دشوار و ناامن طی چهار سال گذشته، دولت سوریه با هدف انجام تعهدات خود براساس کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و مصوبات شورای اجرایی به همکاری با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ادامه داده است. 

اقدامات زورمدارانه یکجانبه مغایر کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی است 

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه ضرورت ارتقای همکاری‌های فنی و اقتصادی بین کشورهای عضو از طریق تبادل اطلاعات فنی و تجهیزات شیمیایی و فنی و براساس کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را مورد تاکید قرار داد و اقدامات زورمدارانه یکجانبه به ویژه محدویت‌های تبعیض‌آمیز در زمینه مبادلات تجاری را مغایر کنوانسیون دانست.

جهانگیری ضمن استقبال از تکمیل عملیات انهدام تاسیسات سلاح‌های شیمیایی در منطقه کیزنر در فدراسیون روسیه از دیگر کشورهای دارنده سلاح‌های شیمیایی خواست تا تمامی تلاش‌های خود را در جهت نابودی سلاح‌های شیمیایی به کار گیرند.

لازم به ذکر است، شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی قرار است نامزد پیشنهادی خود را به اجلاس سالانه کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی به منظور اتخاذ تصمیم در خصوص مدیرکل آتی این سازمان، توصیه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز