خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در دفاع از وزیر کار:

جرات دارید در بحث آسیبهای اجتماعی یقه وزیر کشور را بگیرید/ مرتضوی در میان نمایندگان پول تامین اجتماعی را توزیع می‌کرد/ ربیعی را اصلاح طلب می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۷۷۰

نماینده تهران با بیان اینکه ا قرار است همه فقر را ربیعی حل کند؟ گفت:وزیر کشور رئیس این حوزه است؛ چرا یقه او را نمی‌گیرید؟ جرات دارید به وزیر کشور اینها را بگویید. «گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری».

به گزارش ایلنا مصطفی کواکبیان نماینده تهران در جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر کار به عنوان نماینده مخالف استیضاح سخنرانی کرد. 

وی با بیان اینکه بنده در دفاع از هیچ وزیری چه درمجلس گذشته و چه این مجلس صحبت نکرده‌ام گفت: در اینجا وظیفه خودم دانستم نکاتی را به استحضار شما برسانم. وزارت خانه‌ای که ربیعی در اختیار دارد سه بخش اقتصادی اجتماعی و خدماتی دارد و از این سه بخش ۲۰ درصد فقط ماموریت های اقتصادی است و ۸۰ درصد ماموری‌ های خدماتی و اجتماعی است. عزیزان در استیضاح نوشته‌اند بنگاه‌داری یکی از مشکلات این وزارتخانه است. خوشبختانه هیچ تعریضی به سایر بخش‌ها نداشتند. عموم عزیزان می‌گویند ما رضایت داریم و از بخش‌های توانبخشی رضایت دارند. 

نماینده مردم تهران افزود: در مورد ۲۰ درصد ماموریت اقتصادی عرض می‌کنم شفافیتی که آقای ربیعی برای ۸۰ درصد به کار گرفته در این ۲۰ درصد شروع شده است. کدام یک از استیضاح کنندگان معتقدند در بخش‌های اجتماعی و خدماتی قایل  به شفافیت نیست؟  

کواکبیان گفت: در مورد این ۲۰ درصد عرض من این است که در طول وزارت ربیعی کدام اختلاس در این وزارت خانه رخ داده؟ من مواردی را می‌گویم در دوره قبلی؛ از ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی که در بخش‌های اقتصادی بود فقط ۱۷ هزار میلیارد تومان به بابک زنجانی داده شده بود. فساد ۳۰۰۰ میلیاردی گروه امیر منصور آریا و غیره از وزارت رفاه سرچشمه گرفته بود؟  من نمی‌گویم این وزارتخانه بی عیب است؛ اما انصاف داشته باشید، در مقایسه با بخش های دیگر اقتصادی وضع بهتری دارد. ما معتقدیم «تا فساد کفن نشود؛ این وطن وطن نشود». شما نمونه فساد این وزارت خانه را بیاورید. بحث ما فساد است که چه فسادی رخ داده که بنده نماینده این ملت، موافق استیضاح باشم و قانع باشم این  فساد انجام شده؟

او خاطر نشان کرد: در دوره ربیعی تغییر رویکردی در بخش های اقتصادی رخ داده و مدیریت بنگاه داری تمام شده به سمت سهام داری می‌رود تا شرکت‌های تابع و خود وزارت خانه ۴۰ درصد سهام را داشته باشند. در زمانی که سعید مرتضوی در تامین اجتماعی بود و ما در مجلس هشتم بودیم،  دیدیم چطور پول تامین اجتماعی را می‌خواستند به برخی نمایندگان بدهند؛ من از ربیعی پرسیدم شما هم بن توزیع کردید؟  گفت وام بانک رفاه به برخی نمایندگان دادیم که با دو تا ضامن داده می‌شود. این ایرادی دارد؟ من خدا را شاکرم از هیچ وزیری هیچ چیز نگرفتم اما انصاف داشته باشید. آیا نوربخش با سعید مرتضوی قابل مقایسه است؟  

کواکبیان با بیان اینکه گفته شده مستمری ما در ۸ سال پیش ۳۲ درصد بوده الان ۸۲ درصد شده گفت: امروز این همه بیمه‌شدگان را نادیده می‌گیرید؟ در بحث حقوق بخش‌های مختلف حقوق بگیران حتی یک روز تاخیر نبوده. نوربخش می‌گوید در بحث درمان برخی استان‌ها به اندازه ۲۰ سال هزینه‌های  مراکز درمانی پرداخت کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: عزیزانی که اشاره کردند آسیب‌های اجتماعی همه‌اش به گردن ربیعی است، وزیر کشور رئیس این حوزه است؛ چرا یقه او را نمی‌گیرید؟ جرات دارید به وزیر کشور اینها را بگویید. «گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری».

وی گفت : من گریه‌ام گرفت وقتی در مسجد جامع ابوذر چندی پیش گفتند ما شورایاری‌ها بن نان توزیع می‌کنیم. وضعیت فقر را خبر نداریم؟  آیا قرار است همه فقر را ربیعی حل کند؟  همه اشتغال را قرار است ربیعی ایجاد کند؟ ممکن است من نماینده با دولت فعلی هم مشکل داشته باشم و افرادی از دولت را باید انتخاب کنم که ضربه به دولت بزنم. 

کواکبیان افزود: کسانی که می‌گویید خانه کارگر لشگر کشی کرده. کی؟ کجا؟ در مساله آسیب‌های اجتماعی خوشبختانه یا متاسفانه وزارت کشور معاونت نکرده باید یقه وزیر کشور را بگیرید که چرا به کارگر اجازه تعریض نمی‌دهید؛ بعد به محجوب اعتراض می‌کنید که می‌خواهی لشکر کشی کنید. محجوب که حقیقتا محجوب ترین نماینده است بد کرده؟ ربیعی خودش کارگر بوده زبان کارگران را خوب می‌فهمد اگر  ایشان را برکنار کند چه کسی می‌تواند این حجم مشکلات کارگران را حل کند؟

او با اشاره به سخنان یکی از نماینده‌های مخالف گفت: یکی گفت ایشان در ستاد میرحسن بوده بعد چه شده؟ ما عیار اصلاح طلبی هستیم نه شما. ما ربیعی را اصلاح طلب می‌دانیم  و فراکسیون اصلاحات با این استیضاح مخالف است.اتفاقا یکی از ایرادات بعضی عزیزان فراکسیون امید این است که چرا ربیعی با اصولگرایان زیادی تعامل دارد. این به نفع مشکلات کشور است. نجفی نماینده تهران از طرف فراکسیون رئیس کمیسیون تحقیق بود  که در این کمیته چهار پنج نفر استیضاح کننده وجود داشت. نتیجه کمیته این بود که کمیته با استیضاح ربیعی مخالف است.   این اصلاح طلبان نیز به همین دلیل رای مخالف به استیضاح دادند. من خواهش میکنم؛ 

این نماینده مجلس گفت: می‌گویند ربیعی لابی‌گر قوی است والله من نه تا کنون دفتر او رفتم تا توجیه شوم نه کسی با من تماس گرفته. من وظیفه خودم دانستم از ربیعی به عنوان بچه انقلاب دفاع کنم.

او درباره اظهارات یک نماینده مخالف دیگر گفت؛ عزیزی که می‌گویی "برادر عباد" ، ما باید افتخار کنیم ایشان یک زمانی در وزارت اطلاعات بوده. ما به وزیر اطلاعات افتخار می‌کنیم. عزیزی که در جهت خدمت به جامعه حرکت کند عیب است؟  جالب است برخی عزیزانی که صحبت می‌کنند که در کابینه های قبلی سمت داشتند امروز از ما اصلاح طلبان حمایت می‌کنند.

او افزود ‌: ما اینجا بحث اصلاج طلبی و اصول گرایی  نداریم.  بدنه مجلس باید نشان دهد از وزیر جنس کارگر حمایت مشروط می‌کند؛  اگر وعده های ایشان در بحث بنگاه داری و رفاه اجتماعی باز بماند من پای استبضاح را امضا می‌کنیم. اگر می‌خواهید بخش های کارگری دچار چالش نشود و شب عیدی، همه بتوانند به حداقل حق خود برسند؛ خواهش من این است به این برادر انقلابی و کسی که از ۱۷ سالگی در خدمت انـقلاب بوده و کوچه های پایین انقلاب را می‌شناسد رای دهند. ما هم مشروط با این استیضاح مخالفیم و از شما میخواهیم رای مخالف بدهید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز