خبرگزاری کار ایران

کولیوند در گفت‌وگو با ایلنا:

ربیعی محکم پای اجرای ابلاغیه جلوگیری از رانت‌خواری بایستد/ زمان مناسبی برای طرح استیضاح نیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۱۰۵

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید بر لزوم پافشاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به اجرای ابلاغیه درمورد جلوگیری از رانت‌خواری، عملکرد ربیعی را قابل‌قبول توصیف کرد و گفت: درست نیست به بهانه بررسی عملکرد وزرا، یک وزارتخانه را در آنفارکتوس قرار دهیم.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مطرح شدن همزمان طرح استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی اعلام کرد: به نظر می‌رسد طرح این ۳ استیضاح در مقطع زمانی فعلی درست نباشد و واقعیت این است که مقطع زمانی فعلی، زمان مناسبی برای طرح این مسائل نیست.

اجازه دهیم وزرا در روزهای پایانی سال وزراتخانه‌ها را مدیریت کنند

وی افزود: بهتر است اجازه بدهیم این روزهای پایانی سال هم بگذرد و به‌خصوص در ایام تعطیلات وزرا بتوانند امور مختلف در وزارتخانه و کارشان را مدیریت کنند.

نماینده اصولگرای کرج و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبیعتاً طرح موضوع استیضاح حق نمایندگان است و به هیچ عنوان قصد ندارم به همکارانم که به‌دنبال این استیضاح‌ها هستند، تعدی کنم و شخصاً به همه نمایندگان متقاضی استیضاح وزرا حق می‌دهم اما به نظرم می‌رسد باید واقع‌بینانه پیش برویم تا ببینیم در ادامه راه چه اتفاقی می‌افتد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در واکنش به طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که برخلاف برخی شایعات و شائبه‌ها درمورد ارتباط این طرح استیضاح با ابلاغیه اخیر علی ربیعی درمورد عدم به‌کارگیری منسوبین افراد سیاسی در پست‌های مدیریتی شرکت‌ها و هولدینگ‌های اقتصادی زیرمجموعه این وزارتخانه، بعید است که ارتباطی میان این دو مسئله وجود داشته باشد.

وزیر کار محکم پای اجرای ابلاغیه درمورد جلوگیری از رانت‌خواری بیاستد

وی در عین حال در پاسخ به سوالی درمورد اهمیت ابلاغیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: معتقدم ابلاغیه فوق‌العاده مهمی بود و آقای وزیر باید محکم پای اجرای این ابلاغیه بیاستد و کار خود را انجام دهد. به نظرم آقای ربیعی باید با قدرت نسبت به اجرای دقیق این ابلاغیه که برای جلوگیری از رانت‌خواری و سوءاستفاده از جایگاه‌ها صادر شده، نظارت کرده و آن را اجرایی کند.

عملکرد ربیعی در وزارت کار قطعاً کمتر ۵۰ درصد نیست

این نماینده عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به پرسشی دیگر درمورد عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از ۱۰۰ به وزیر تعاون نمره بدهیم، احساس می‌کنم عملکرد ربیعی بالای ۵۰ است و قطعاً پایین ۵۰ نیست.

وی تصریح کرد: ربیعی عملکرد قابل قبولی داشته و معتقدم لااقل اکنون زمان مناسبی برای طرح این استیضاح نیست.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس همچنین در پاسخ به پرسشی درمورد نتیجه احتمالی این طرح استیضاح گفت: باید ببینیم روند استیضاح چگونه در صحن علنی مجلس پیش می‌رود، چه مسائلی مطرح می‌شود و وزیر چگونه از خود و عملکردش در وزارت تعاون دفاع می‌کند.

نماینده اصولگرای کرج و اشتهارد در مجلس با تاکید بر این‌که به‌طور کلی طرح استیضاح در روزهای پایانی سال به صلاح نیست، در پاسخ به سوالی درمورد این‌که آیا علت طرح این دیدگاه آن است که ممکن است مجلس همچون چند جلسه اخیر هفته گذشته به حدنصاب تعداد اعضای حاضر نرسد، گفت: فارغ از این مسائل، معتقدم باتوجه به وضعیت کشور، باید در مقطع فعلی باید آرامش را به جامعه بازگردانیم.

درست نیست به بهانه بررسی عملکرد وزرا، یک وزارتخانه را در آنفارکتوس قرار دهیم

کولیوند در پایان تصریح کرد: قطعاً مخالف این نیستم که عملکرد وزرا بررسی شود، اتفاقاً با این نظارت بر عملکرد دولتمردان و وزرا کاملاً موافقم اما درست نیست که در جریان این بررسی عملکرد، یک وزارتخانه را در این شرایط خاص زمانی در آنفارکتوس قرار دهیم. آن هم درشرایطی که می‌توانیم این بررسی عملکرد را ابتدای اردیبهشت‌ماه انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز