خبرگزاری کار ایران

پارسایی به ایلنا خبر داد؛

تشکیل ٤ کمیته بررسی استیضاح وزرای راه، کار، کشور و آموزش و پرورش در فراکسیون امید / اسامی مسئولان کمیته‌های ۵ نفره

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۲۹۹

سخنگوی فراکسیون امید مجلس از تشکیل ٤ کمیته برای بررسی استیضاح وزرای راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و کشور خبر داد و گفت اسامی مسئولان هر یک از این کمیته‌های ۵ نفره را معرفی کرد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا از برگزاری جلسه صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس خبر داد و گفت: شورای مرکزی فراکسیون امید صبح امروز تشکیل به‌منظور بررسی موضوع استیضاح‌هایی که این روزها مطرح است، تشکیل جلسه داد.

وی با بیان این‌‌که دو مورد از استیضاح‌‌ها اعلام وصول شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت بحث استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی این موارد در اولویت قرار دارند و بر این اساس دو کمیته تخصصی برای بررسی ابعاد مختلف این مسئله تشکیل شد.

او همچنین به زمزمه‌هایی از استیضاح وزرای آموزش و پرورش و کشور اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا نیز دو کمیته دیگر برای بررسی عملکرد وزرای آموزش و پرورش و کشور در فراکسیون امید تشکیل شده است.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس همچنین با بیان این‌که موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی آن‌چنان جدی نیست، خاطرنشان کرد: قرار است هر یک از این کمیته‌های ۵ نفره ضمن بررسی عملکرد هر یک وزرا، سوالاتی که درباره هر یک استیضاح‌ها مطرح است را مورد بررسی قرار دهند و درنهایت نیز گزارشی مستند به مجمع عمومی فراکسیون ارائه کنند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درمورد زمان برگزاری جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید، یادآور شد: زمان برگزاری جلسه مجمع عمومی به زمان برگزاری جلسات استیضاح بستگی دارد؛ بر این اساس اگر قرار به برگزاری جلسات استیضاح در روزهای آینده باشد، طبیعتاً پیش از برگزاری جلسه استیضاح نسبت به برگزاری جلسه مجمع عمومی فراکسیون اقدام می‌کنیم و اگر جلسات استیضاح به سال آینده و پس از اتمام تعطیلات نوروز موکول شود، جلسه مجمع عمومی در نخستین هفته کاری مجلس در سال آینده برگزار می‌شود.

او در عین حال خاطرنشان کرد: بنابر تصمیمی که در شورای مرکزی فراکسیون امید گرفتیم، ۴ نفر از اعضای فراکسیون مسئولیت این کمیته‌های ۵ نفره را برعهده خواهند داشت که بر این اساس، آقای محمدرضا نجفی مسئول کمیته بررسی استیضاح ربیعی، آقای عبدالکریم حسین‌زاده مسئول رسیدگی به استیضاح آخوندی، آقای مصطفی کواکبیان مسئول رسیدگی به استیضاح رحمانی فضلی و همچنین آقای داود محمدی نیز مسئول رسیدگی به استیضاح بطحایی خواهد بود.

پارسایی در پایان تصریح کرد: بنا داریم پس از ارائه گزارش کمیته‌های بررسی استیضاح وزرای مختلف در مجمع عمومی فراکسیون امید در این رابطه تصمیم‌گیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز