خبرگزاری کار ایران

نماینده روسیه در سازمان ملل:

مسکو قصد تضعیف طرح پیشنهادی بریتانیا در شورای امنیت را نداشت

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۵۱۲

نماینده روسیه در سازمان ملل در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان آمریکا در سازمان ملل با اشاره به شکست تصویب فرمول‌های پیشنهادی در قطعنامه گفت: مسکو قصد تضعیف طرح پیشنهادی بریتانیا را به هیچ وجه نداشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «کلی اکلس کوری» یکی از نمایندگان آمریکا در دفتر ماموریت این کشور در سازمان ملل در بیانیه‌ای مدعی شد: «تا زمانی که اقدامات حاشیه‌ای تهران متوقف نشود، اقداماتمان را متوقف نمی‌کنیم.»

وی مدعی شده «وتوی قطعنامه پیشنهادی سه کشور آمریکا، بریتانیا و فرانسه با هدف حفاظت از ایران و اقداماتش در منطقه صورت گرفته است.»

کوری همچنین بولیوی، روسیه و قزاقستان را به حفاظت از ایران در برابر پاسخگویی نسبت به اقداماتش در خاورمیانه متهم کرد و مدعی شد: «اقدامات این کشورها با قطعنامه پیشنهادی بریتانیا مغایرت داشته و بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

بر اساس این گزارش، صبح امروز پیشنویس قطعنامه‌ای به پیشنهاد بریتانیا برای تحریم علیه یمن در شورای امنیت وتو شد. در این سند نگرانی‌هایی به بهانه ادعای ارسال سلاح از سوی ایران به یمن مطرح شده بود. پیشنویس این قطعنامه توسط بولیوی و روسیه وتو شد و چین و قزاقستان هم رای ممتنع دادند.  

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در پی وتوی این قطعنامه مدعی شد: « در صورتی که روسیه به حفاظت از ایران ادامه دهد، آمریکا و شرکایش هم به اقداماتشان ادامه می‌دهند.»

بر اساس این گزاش، در پی شکست شورای امنیت برای تصویب قطعنامه پیشنهادی انگلیس، روسیه روز دوشنبه پیشنویس پیشنهادی خود را مطرح کرد.

«وسلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل تصمیم شورای امنیت در پذیرش پیش‌نویس پیشنهادی روسیه را مورد تحسین قرار داد و ابراز امیدواری کرد که این اقدام راهی را برای کار مشترک روی حل و فصل مشکلات در یمن و بهبود وضعیت در خاورمیانه فراهم می‌کند.

این دیپلمات روس خواستار همکاری بازیگران کلیدی از جمله ریاض و تهران برای حل و فصل وضعیت در یمن شد.

«نبنزیا» در واکنش به اظهارات کوری با اشاره به شکست تصویب فرمول‌های پیشنهادی در قطعنامه گفت: «مسکو قصد تضعیف طرح پیشنهادی بریتانیا را به هیچ وجه نداشته است. قطعنامه شورای امنیت قصد تمدید تحریم تسلیحاتی یمن را داشت نه ایجاد یک ائتلاف ضدایرانی در منطقه.»

بر اساس این گزارش، آمریکا و عربستان بارها ایران را به ارسال سلاح برای نیروهای انصارالله یمن متهم کرده‌اند در حالیکه این ادعا از سوی ایران بارها رد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز