خبرگزاری کار ایران

گزارش الجزیره از حادثه سقوط جنگنده رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۲۶۶

بر اساس گزارش الجزیره در لبنان، این اولین بار است که اسرائیل گفته هواپیماهایش حملاتی را در داخل خاک سوریه انجام داده‌اند. در گذشته اسرائیلی‌ها در داخل سوریه اقدام به عملیات می‌کردند اما هرگز هیچ اشاره‌ای به هدف یا حتی اگاهی از این حملات نمی‌کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، در پی سقوط پهپاد سوری در خاک اسرائیل و واکنش ارتش سوریه به این اقدام، پایگاه این رسانه در لبنان در گزارشی نوشت: « این تحولات بسیار دراماتیک است. اسرائیل چندین حمله در یک سال گذشته به سوریه داشته اما این اولین بار است که ارتش سوریه یک جنگنده اسرائیل را مورد هدف قرار می‌دهد.»

بر اساس گزارش الجزیره، «این اولین بار است که اسرائیل اعلام کرده هواپیماهایش حملاتی را در داخل خاک سوریه انجام داده‌اند. در گذشته اسرائیلی‌ها در داخل سوریه اقدام به عملیات می‌کردند اما هرگز هیچ اشاره‌ای به هدف یا حتی آگاهی از این حمله‌ها نمی‌کردند.»

بر اساس این گزارش یک منبع آگاه در سوریه گفته که این حمله منجر به کشته شدند تعدادی از نیروهای سوری است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از رصد حوادث و آمادگی کامل برای اقدامات بعدی خبر داده است.

«عمران خان» خبرنگار الجزیره از غرب بیت‌المقدس گفت که «سوال بزرگی درباره دلیل این حوادث وجود دارد. اسرائیلی‌ها همیشه از اینکه می‌توانند در حریم هوایی کشورهای عربی بدون رقیب گشت‌زنی داشته باشند به خودشان غره بودند. در نتیجه این حوادث سوال برانگیز است. امروز اسرائیلی‌ها به دنبال ایران هستند و ایران را برای این حادثه مقصر می‌دانند.»

بر اساس این گزارش، امروز صدای انفجار در منطقه «دره‌بقاع» در لبنان در نزدیکی مرز سوریه شنیده شده است. خبرنگار الجزیره در لبنان گفته «اسرائیل نسبت به دخالت‌های ایران در مرزهای سوریه و لبنان هشدار داده است. آنها ابتدا گفتند اجازه نمی‌دهند سلاح‌ها به دست حزب الله برسد. بعد اسرائیلی‌ها مدعی شدند اجازه ایجاد پایگاه در سوریه را نمی‌دهند.»

بر اساس این گزارش، «هدف گرفتن سایت‌های ایرانی توسط اسرائیلی‌ها در پاسخ به ارسال پهپاد به حریم هوایی آنها، نشان‌دهنده تشدید اقدانات تلافی‌جویانه آنها علیه ایران است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز