خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

دولت از تضعیف پول ملی نفع نمی‌برد/ در حال جمع‌بندی گزارش حوادث اخیر هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۰۵۷

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت از تضعیف پول ملی نفع نمی‌برد. اینکه بگوییم برای کسری بودجه دولت حاضر است این کار را کند اصلا درست نیست با این حرف‌ها نباید بازار را متشنج کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه چندی پیش سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده بود که ناآرامی‌ها و اعتراض‌ها را برای بهمن و اسفند پیش بینی می‌کردند. روز گذشته هم آقای جنتی گفت نگران سال آینده‌ام. باتوجه به گزارش محرمانه وزیر کشور آیا گزارش ها حاکی از بروز اتفاقاتی در سال آینده است، گفت: شما دو نرخ در این دعوایی که صحبت کردید، گذاشتید؛ اول گفتید که اتفاقات اخیر معیشتی بود. آیا جایی این مساله اثبات شده است؟ به نظر من این سوال جای تامل دارد.

وی افزود: اتفاقات اخیر یک پدیده اجتماعی بود که باید روی آن مطالعه شود و این کار هم در حال حاضر  صورت می‌گیرد مسائل اجتماعی معادله یک مجهولی نیست. این‌ مسائل دلایل مختلف دارند. نمی‌دانم برخی اقدامات و مسائل اجتماعی سخیف و غیرقابل توجیه است از آن اقدامات نادرست یاد نمی‌کنم. این اقدامات از سر جهل بوده است. دولت مطالعات خود را کرده و جمع‌بندی در حال انجام است و به وقت خود اعلام می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم اعلام کرد که نگران قیمت دلار نباشید. اکنون دلار به ۴۸۰۰ رسیده است. آیا اینگونه خیال مردم باید راحت باشد؟ گفت: قطعا این شرایط با سیاست‌های دولت مغایر است. تلاش می‌کنیم با ثبات بخشی به بازار این وضعیت را کنترل کنیم. نمی‌خواهیم یکبار دیگر حادثه موسسات اعتباری و سپرده‌ها که باعث ترکیدن حباب قیمت ارز شد تکرار شود. دولت از تضعیف پول ملی نفع نمی‌برد. اینکه بگوییم برای کسری بودجه دولت حاضر است این کار را کند اصلا درست نیست با این حرف‌ها نباید بازار را متشنج کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز