خبرگزاری کار ایران

عراقچی در جمع خبرنگاران:

تلاش‌های آمریکا برای بازکردن پای ایران در شورای امنیت با شکست مواجه شده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۳۸۱

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی های در طول یک سال گذشت هرتلاشی کردند تا دوباره پای ایران را به شورای امنیت باز کنند و این تلاش تا کنون به شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید عباس عراقچی در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام اخیر آمریکا برای جمع کردن اعضای شورای امنیت برای نمایش لاشه موشکی که ادعا می‌کنند ایران به حوثی‌های یمن داده است، گفت: این حرکت نمایشی بود که دولت آمریکا انجام داد. آنها برخی از قطعاتی که معلوم نیست از کجا آمده است را به نمایش گذاشتند. دعوت اعضای شورای امینت و بردن آنها به موزه را ما یک حرکت مذبوهانه می‌بینیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی‌های در طول یک سال گذشت هرتلاشی کردند تا دوباره پای ایران را به شورای امنیت باز کنند و این تلاش تا کنون به شکست خورده است. چندبار سعی کردند موضوع موشکی ایران، یمن و یا آشوب‌های داخلی را به شورای امنیت بکشانند اما به انزوای هرچه بیشتر آمریکا منجر شد و این موضوعی است که همه رسانه‌های غربی به آن اذعان کردند.

عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته ای ایران افزود: آمریکایی‌ها در حرکت آخر سعی کردند بحث آشوب‌های داخلی ایران را به صحنه‌ای برای محکومیت ایران در شورای امنیت تبدیل کنند اما آن جلسه شورای امنیت به جلسه حمایت تمام اعضا شورای امنیت به برجام و انزوای آمریکا تبدیل شد.

وی ادامه داد: بعد از این حرکت ما شاهد واکنش‌ها و بازتاب‌ها از کشورهای مختلف هستیم.  از این رو حرکت آمریکایی‌ها  موثر نبوده است هرچند موضع دولت روسیه و کشورهای دیگر شورای امنیت در این خصوص روشن بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز