خبرگزاری کار ایران

توکلی در جمع خبرنگاران:

ایجاد انتظار زیاد از برجام برای حل مشکلات، اشتباه بود

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۹۶۱

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه انتظار زیادی از برجام برای حل مشکلات ایجاد شد، اشتباه بود .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد توکلی در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی با حضور در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر عراقچی مبنی بر اینکه برجام دستاوردهایی زیادی داشت، اظهار کرد: همه آنچه که تیم مذاکره‌کننده ما در برجام به دنبال آن بود به دست نیامد.

وی با تاکید بر اینکه آنها نباید آنقدر در برجام انتظار ایجاد می‌کردند، گفت: اینکه انتظار زیادی از برجام برای حل مشکلات ایجاد شد، اشتباه بود .

توکلی با تاکید بر اینکه ما در مذاکرات با یک دشمن غدار مکار طرف بودیم، گفت: سابقه آنها با ما همیشه بد بود و همواره دروغ می‌گفت و نقض عهد می‌کرد و رهبری هم همواره تاکید داشتند که فریب دشمن را نخورند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دلتمردان ما امید زیادی داشتند که باقی مسائل را هم حل و فصل کنند، اما این انتظار واقع نشد.

وی در عین حال یادآور شد: امروز مراوده کشور ما با دیگر کشورها سهل‌تر و فروش نفت ما امکان‌پذیر شد گرچه هنوز در جا به جایی پول دچار مشکل هستیم.

توکلی در پاسخ به این پرسش که آقای عراقچی گفته که ارتقا موقعیت منطقه‌ای ایران ناشی از برجام است، خاطرنشان کرد: من این نظر آقای عراقچی را قبول ندارم و این جزء همان دسته از اغراق‌هایی است که می‌کنند البته مذاکرات بی‌تاثیر نیست اما آنچه این راه را باز کرد، مجاهدت و مقاومت بود به گونه‌ای که این مجاهدت‌ها بر مذاکرات هم تاثیر گذاشت به عبارتی دستاوردهای منطقه‌ای ما در مذاکرات برجام تاثیر بسزایی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز