خبرگزاری کار ایران

سیداحمد خاتمی:

مسئولان بجای بیان حرف‌های حاشیه‌ای، به درد مردم برسند/ یک ریال از شهریه‌های طلاب از بودجه دولتی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۵۳۹

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: انقلاب ما بدون نام امام بی‌هویت است. شناسنامه انقلاب اسلامی امام عظیم‌الشان است. ما مدیون امام بوده، هستیم و خواهیم بود و تداوم این انقلاب شکوهمند اسلامی در عمل به رهنمودهای او می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند مرگ را فراموش نکنید زیرا به سراغ همه می‌رود. خود را برای این سفر ابدی آماده کنیم و غافل نباشیم زیرا ما اگر غافل باشیم مرگ ما را فراموش نمی‌کند و مهلت هم نمی‌دهد.

خدمه نفتکش سانچی شهید خدمت لقب گرفتند

وی ادامه داد: قرار بود خطیب امروز آقای موحدی کرمانی باشد ولی عذری برای ایشان پیش آمد و به من امر فرمودند و من قبول کردم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: این دو ماه، عطر فاطمه (س) را دارد.

خاتمی با اشاره به حادثه نفتکش سانچی تصریح کرد: خدمه این نفتکش شهید خدمت نام گرفتند و این مصیبت، بزرگ بود و به خانواده‌های قربانیان تسلیت عرض می‌کنم و برای عزیزانی که در راه خدمت دارفانی را لیبک گفتند، آمرزش الهی را مسالت داریم.

مدیون امام بوده، هستیم و خواهیم بود

وی با اشاره به قیام مردم آمل در برابر هجوم کمونیست‌ها خاطرنشان کرد: مردم آمل هزار سنگر ایجاد کردند. آمل آن روز حماسه آفرید. این حماسه جا دارد برایش مستندها و فیلم‌ها ساخته شود. سلام بر شهیدان و شهیدپروران آمل.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نزدیک شدن به دهه فجر ابراز داشت: انقلاب ما بدون نام امام بی‌هویت است. شناسنامه انقلاب اسلامی امام عظیم‌الشان است. ما مدیون امام بوده، هستیم و خواهیم بود و تداوم این انقلاب شکوهمند اسلامی در عمل به رهنمودهای او می‌گذرد. رهنمودهای او زنده است و مفسر صحیح و درست خط امام و آنکس که امام را با تمام وجودش لمس کرده، یعنی آیت‌الله خامنه‌ای در جمع ماست و باید خط امام را از نایب بر حق امام گرفت.

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال معنای عمیق‌تری دارد

خاتمی افزود: به حق انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوند بر جهان اسلام و به خصوص مردم عزیزمان بود. هدیه و نعمت بود. نعمت حاکمیت دین، استقلال، حاکمیت تعیین سرنوشت، امنیت، خودباوری ملی و ده‌ها نعمت دیگر از این رهگذر نصیب ملت بزرگ ما شد. سنت خدا این است نعمت‌ها با شکر می‌ماند.

وی با بیان اینکه مردم دینِ خود را به انقلاب ادا کرده و باز هم می‌کنند، عنوان کرد: شما مردم دهه فجر را همیشه گرامی می‌داشتید اما امسال بیشتر گرامی نگه داشته و باشکوه‌تر برگزار خواهید کرد زیرا راهپیمایی شما معنای عمیق‌تری دارد. دشمنان شما مردم، با بازی‌های کودکانه می‌خواستند به مردم آسیب بزنند ولی شما راهپیمایی کردید و توطئه‌های آنها را خثنی کردید و در ۲۲ بهمن آن را تکمیل می‌کنید.

هر کجا توطئه‌گر دیدید به مقامات مسئول به عنوان امر واجب خبر دهید

عضو جامعه مدرسین حوزه عملیه قم با بیان اینکه تا آخرین نفس و تا آخرین نفر و آخرین قطره خون خود پای این انقلاب ایستاده‌ایم، یادآور شد: شما مردم توطئه‌ها را خنثی کردید. جنگ قومیت‌های اول انقلاب را، جنگ دفاع مقدس هشت ساله را، فتنه منافقین آدمکش را، فتنه ۷۸، فتنه ۸۸ و فتنه ۹۶ را شما مردم جمع کردید. فتنه‌های بعدی هم را می‌توانید جمع کنید. شما مردم پاسدار این انقلاب هستید. هر کجا توطئه‌گر دیدید به مقامات مسئول به عنوان امر واجب خبر دهید.

دشمنان از اندیشه براندازی عبور نکرده‌اند

خاتمی با تاکید بر اینکه شکر مقامات این نظام، خدمت و گشودن گره از کار این مردم است، بیان کرد: شما مدیون این مردم هستید. مردم شما را به این مسند آوردند. و توقع دارند به مشکلاتشان بپردازید.

وی با اشاره به طراحی‌های دشمن در مقطع کنونی گفت: انقلاب بزرگ اسلامی ما در غفلت کامل غرب به پیروزی رسید یعنی اگر آنها احتمال می‌دادند، انقلاب این عمر و عمق را پیدا کند، آن را در نطفه خفه می‌کردند. خدا خواست آنها کر و کور شوند و انقلاب پیروز شود. کینه آنها از انقلاب عمیق است و آن به آن در پی توطئه هستند. آن کسی که بگوید دشمنان از براندازی عبور کردند؛ خیر، دشمنان شما از اندیشه براندازی عبور نکرده‌اند.

دشمن در پی سواستفاده از ابزار جدید اطلاع‌رسانی مانند تلگرام واینستاگرام  است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از توطئه‌ها، ایجاد بدبینی و ناامیدی است، اظهار داشت: ملتی که رهبری آنچنانی دارد که حتی دشمنان می‌گویند دوراندیش‌ترین رهبر جهان است و ملتی اینجنین وفادار دارد، هیج مشکلی نخواهد داشت و همه مشکلات را حل خواهد کرد.

خاتمی با بیان اینکه دشمنان در پی سواستفاده از ابزار جدید اطلاع‌رسانی مانند تلگرام، اینستاگرام و... هستند، تصریح کرد: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم. ما با فضای مجازی سالم و استفاده از ظرفیت‌های داخلی بدون دخالت دشمنان موافقیم ولی وضعیت کنونی با وضعیتی که باید داشته باشیم، فاصله‌های بسیار است.

وی اضافه کرد: مردم برای حفظ دین و اخلاق بچه‌هایشان و همچنین امنیت کشور، فضای مجازی سالم می‌خواهند.

مسئولان بجای بیان حرف‌های حاشیه‌ای، به درد مردم برسند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه رهبری فرمودند مگس روی زخم می‌نشیند و انتظار مردم از مسئولان این است که زخم‌ها برطرف شود، خاطرنشان کرد: کارگر زحمت می‌کشد و می‌گوید حقوق مرا بدهید که حرف درستی است. برای من به عنوان یک طلبه زجرآور است که آنها دو، سه ماه حقوق نگیرند. کسانی که مالباخته هستند به دادشان برسید. نگذارید واحدهای تولیدی تعطیل شوند.

خاتمی ادامه داد: امسال، سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» است. در این دو ماخ باقی مانده حداقل به تولید و اشتغال بپردازید و بجای حرف زدن و بیان حرف‌های حاشیه‌ای، به درد مردم برسید.

یک ریال از شهریه‌های طلاب از بودجه دولتی نیست

وی با اشاره به وضعیت کنونی روحانیت در کشور ابراز داشت: روحانیت به عنوان سرمایه استقلال و عظمت این ملت بوده و است. در اغتشاشات اخیر اغتشاشگران به برخی از حوزه‌ها حمله کردند و حتی این حمله بدتر از حمله به حوزه علمیه فیضیه در زمان شاه بود. حوزه علمیه تاکستان چنین وضعیتی دارد و این نشانه عمق کینه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در سایت‌ها دست به دست درخصوص بودجه روحانیت حرف می‌زنند، عنوان کرد: والله یک ریال ازحقوق ماهیانه ما که شهریه است، از بودجه‌های دولتی نیست بلکه از سهم امام است. حتی رهبری هم که بیشترین شهریه را می‌دهد، شهریه‌شان یک ریال از وجوه دولتی نیست. حقوق طلبه‌ها از ۱۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومتن است و این خیلی کمتر از خط فقر است.

حتی دولت‌های قاجار به مدارس علمیه و دینی می‌رسیدند

خاتمی با اشاره به بیمه طلاب یادآور شد: بیمه برای همه شهروندان است. آیا بیمه نباید شامل طلاب شود؟ مگر آنها شهروند نیستند؟ حتی دولت‌های قاجار به مدارس علمیه و دینی می‌رسیدند. دولت‌های کنونی هم به دانشگاه و مدارس هزینه می‌دهد. بخشی از این هزینه‌ها برای درس آقایان(طلاب) است.

وی اضافه کرد: ما حوزه مستقل داریم و اگر روزی همین بودجه دولتی را نگیریم، شورای عالی حوزه از آن استقبال می‌کند. هم‌اکنون حوزه علمیه بودجه کافی را ندارد تا همه هزینه‌ها را از سهم امام بدهد ولی آرزوی همه مراجع و علما، استقلال حوزه از این جهات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز