خبرگزاری کار ایران

کمال خرازی در جمع خبرنگاران:

عدم تمدید تعلیق تحریم‌ها به معنای خروج آمریکا از برجام است/ جلسه اخیر شورای امنیت دخالت صریح در مسائل ایران است

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۸۵۴

رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران عدم تمدید تعلیق تحریم‌ها را به معنای خروج آمریکا از برجام عنوان کرد و گفت: ما تا زمانی به برجام متعهد می مانیم که برایمان منفعت داشنه باشد و اگر منفعتی نداشته دلیلی برای پایبندی نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدکمال خرازی در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران در مورد احتمال خروج آمریکا از برجام و شرایطی که این موضوع پیش می آورد؟ گفت: اگر امریکایی‌ها تعلیق تحریم‌ها را تمدید نکنند این مساله به معنای خروج از برجام است.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این مورد باید دید اروپایی‌ها چطور با سیاست ترامپ برخورد می‌کنند، اظهار داشت: اگر اروپایی‌ها استقلال خود را حفظ کنند و در برابر تحریم‌ها و تصمیم امریکا مقاومت کنند، شرایط به یک نحوی است و اگر اروپایی‌ها بخواهند تحت فشار امریکا در چارچوب سیاست‌های آن حرکت کنند، شرایط به گونه دیگری خواهد بود.

وزیر اسبق امور خارجه افزود: ما تا زمانی به برجام متعهد می مانیم که برایمان منفعت داشنه باشد و اگر منفعتی نداشته دلیلی برای پایبندی نداریم.

خرازی در رابطه با جلسه اخیر شورای امنیت درباره ایران تصریح کرد: این مساله دخالت صریح در مسایل ایران است و اگر قرار باشد شورای امنیت برای هر مشکلی که در داخل هر کشوری پیش می آید، جلسه برگزار کند باید جلساتی را هم درباره امریکا برگزار کند چرا که در این کشور نیز شاهد اعتراضاتی هستیم. مثلا در امریکا بر اثر تیراندازی سالانه ده‌ها نفر کشته می‌شوند و براساس این استدلال شورای امنیت باید جلسه‌ای را برگزار کند.

وی با بیان اینکه آنچه که امریکا و برخی کشورها انجام دادند دخالت صریح در مسایل داخلی کشور ایران است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مسایل داخلی کشورها باید توسط خود کشورها حل و فصل شود همانطور که این مسائل در داخل ایران حل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز