خبرگزاری کار ایران

شاه‌رضایی در گفت‌وگو با ایلنا:

تمام دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شیراز آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۴۸۴

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: تمامی دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شیراز آزاد شدند.

شاهرخ شاه‌رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، ضمن اعلام خبری آزادی دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شیراز گفت: از ساعات ابتدایی بازداشت ۷ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز، پیگیری مجدانه جهت آزادی این عزیزان در دستور کار انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت و با تصمیم شورای مرکزی این انجمن به دو دلیل از خبری کردن موضوع بازداشت این عزیزان و اعلام تعداد و نام آن­‌ها و همچنین درج اخبار پیگیری آزادی ایشان خودداری شد.

وی خاطر‌نشان کرد: از آنجا که والدین این عزیزان در شرایط نگرانی به سر می‌­بردند ایجاد جو خبری ممکن بود به این نگرانی­‌ها دامن بزند و همچنین احتمال این می‌­رفت که حواشی رسانه‌­ای هم به روند آزادی این عزیزان لطمه بزند.

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز تاکید کرد: ضمن جمع­‌آوری اسامی بازداشت­‌شدگان سعی بر آن شد که از طریق سرپرست دانشگاه، معاون دانشجویی، مدیر معاونت فرهنگی دانشگاه و مسئولین حراست دانشگاه شیراز و همچنین مسئولین محلی، استانی و کشوری این موضوع پیگیری شود.

وی ادامه داد: طبق آمار اولیه مشخص شد که جمعا ۱۵ دانشجو در شهر شیراز طی اعتراضات مردمی اخیر بازداشت شده‌­اند که ۷ نفر از این عزیزان دانشجویان دانشگاه شیراز هستند.

شاه‌رضایی تاکید کرد: نزدیکی محل تجمع­‌ها و اعتراضات مردمی به دانشگاه و مسیر تردد دانشجویان یکی از دلایل متعدد حضور خواسته یا ناخواسته دانشجویان در این تجمعات بود که امیدواریم در پیگیری مراحل قضایی این موارد مدنظر قرار گیرد.

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشجویان در تدارک برای امتحانات پایان ترم دروس خود هستند از مسئولان دانشگاه شیراز این ضمانت اخذ شده است که در زمینه آموزشی با این دانشجویان همکاری‌های لازم به عمل آید و همچنین تحت پیگرد کمیته انضباطی قرار نگیرند. همچنین امیدواریم که آزادی دانشجویان در ادامه به آزادی همه دانشجویان بازداشت­‌شده ختم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز