خبرگزاری کار ایران

سیاووشی در گفت‌وگو با ایلنا:

هزینه ناآرامی‌های اخیر را طبقه بیکار و افراد زیر ۲۰سال جامعه پرداختند/ دولت راه طرح مطالبه به مردم ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۴۸

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در چندسال اخیر هیچگاه فرصت تشکیل گردهمایی برای مطالبات مردم داه نشده است، گفت: امیدواریم بعد ازاینکه این ناآرامی ها به پایان رسید دولت بتواند یک راه طرح مطالبه برای مردم ارائه دهد.

طیبه سیاووشی در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا بر لزوم بررسی ابعاد جامعه شناسی اتفاقات اخیر در کشور تاکید کرد و گفت: در ارزیابی حوادث روزهای گذشته آنچه مورد بحث است کاهش انسجام ملی و اعتماد عمومی است .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه باید حق اعتراض مردم را به رسمیت شناخت، اظهار کرد: مهمترین مساله که دولتمردان باید در نظر بگیرند این است که  مطالبات مردم در چندسال اخیر راه خروجی نداشته است و مردم بطور عموم نمی‌دانند از چه طریق و چگونه مطالبات را طرح کنند. در حوادث اخیر دیدیم که اعتراض مردم به بدترین شکل ممکن به خیابانها کشیده شد و عده‌ای هم از این فرصت سواستفاده کردند .

 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هزینه این اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها راهم طبقه بیکار و افراد زیر بیست سال جامعه پرداختند که بسیار آسیب پذیر هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون به مردم فرصت تشکیل گردهمایی برای بیان مطالبات داده نشده است ادامه داد : امیدواریم بعد ازاینکه این ناآرامی ها به پایان رسید دولت بتواند یک راه طرح مطالبه برای مردم ارائه دهد و صرفا به اینکه یک عده بیایند در دولت نشست بگذارند و دیدار داشته باشند، بسنده نکند.

عضو فراکسیون امید درباره اینکه گفته می‌شود سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات در این حوادث دچار آسیب شده است، گفت: این جریان به دلیل اینکه بخشی از حاکمیت است وظیفه دارد بر ایجاد آرامش تاکید کند و نه بر ادامه اغتشاش‌ها و ناآرامی‌ها. اینکه یک جریان بطور دائم در موقعیت اپوزیسیون قرار بگیرد و امنیت جامعه را به هم بزند منطقی نیست و نباید به آن افتخار کرد.

سیاووشی در پایان درباره لزوم ایجاد یک سازوکار برای پیگیری قانونی مطالبات گفت : وزارت کشور به طور قطع باید نسبت به این موضوع جوابگو باشد. معلوم نیست چرا درخواست‌های مجوز برای راهپیمایی که به وزارت کشور رفته مورد موافقت قرار نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز