خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

ممانعت از افزایش بارمالی؛ نخستین گام خروج از بحران صندوق‌های بازنشستگی/ بهبود اوضاع در بازه زمانی ۱۰ساله با کاهش بدهی و مدیریت منابع

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۱۷۸

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد نسبت به بازنشستگی زودتر از موعد در برخی دستگاه‌های دولتی، ممانعت از افزایش بار مالی را نخستین گام خروج از بحران صندوق‌های بازنشستگی دانست و نسبت به بهبود اوضاع صندوق‌های بازنشستگی در بازه زمانی ۱۰ ساله ابراز امیدواری کرد.

سیده فاطمه حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به بحران صندوق‌های بازنشستگی و راه‌کاری خروج از این بحران اعلام کرد: شاید یکی از مهمترین نکات در بحث بحران صندوق‌های بازنشستگی این است که باید سطح قانون‌گذاری در این راستا از جنبه تکالیف دارای بار مالی بر صندوق‌ها در مجلس و دولت محدود کنیم.

انتقاد نسبت به بازنشستگی زودتر از موعد در برخی دستگاه‌های دولتی

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ کل کشور همچنین اضافه کرد: از طرفی بعضاً شاهدیم طرح‌ها و لوایحی برای کمک به جامعه ذی‌نفعان این طرح همچون بازنشستگی زودتر از موعد گروهی از کارکنان دولتی مطرح می‌شود که اجرای این تکالیف، بار مالی سنگینی بر دوش دولت و این صندوق‌ها اعمال می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ این در حالی است که هم‌اکنون صندوق‌های بازنشستگی بنابر گزارش‌های داخل مجلس و همچنین گزارش‌هایی که خارج از مجلس تهیه می‌شود، در وضعیت نامساعدی قرار دارد و توان تحمل بار مضاعف مالی را ندارند.

ممانعت از افزایش بار مالی؛ نخستین گام خروج از بحران صندوق‌های بازنشستگی

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس تاکید کرد: امروز بحران در صندوق‌های بازنشستگی به‌روشنی قابل رویت است و در نتیجه باتوجه به آن‌که همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه این چالش بزرگ اقتصادی را به رسمیت شناخته‌اند، لازم است در بدو امر از افزایش بر بار مالی در  صندوق‌ها جلوگیری کنیم.

بهبود اوضاع صندوق‌های بازنشستگی در بازه زمانی ۱۰ ساله با کاهش بدهی و مدیریت صحیح منابع

حسینی در پایان تصریح کرد: لازم است، با اتکا به پیشنهادهای کارشناسانه امر، به سمت استفاده از بهترین راهکار‌ها برای حل معضل، کاهش بدهی صندوق‌ها و مدیریت صحیح منابع این صندوق‌ها حرکت کنیم تا بتوانیم در یک بازه زمانی حداقل ۱۰ ساله نسبت به بهبود در اوضاع این صندوق‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز