خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان زندان‌ها:

ایلام دارای کمترین میزان زندانی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۶۳۳

رییس سازمان زندان‌ها در نشست شورای قضایی شهرستان ایوان گفت که رسالت دستگاه قضایی توسعه عدالت در جامعه است.

به گزارش ایلنا، اصغر جهانگیر رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه گفت: برای انجام مناسب رسالت قوه قضائیه باید از همکاران قضایی صیانت و حمایت کنیم تا قضات بتوانند بدون دغدغه به اجرای عدالت بپردازند.

وی افزود: باید برای رشد و ارتقای قضات و کارگزاران قضایی کشور علاوه بر صیانت و حمایت به موضوع آموزش نیز اهمیت دهیم و همه این‌ها مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

جهانگیر با بیان اینکه میانگین تعداد متهمین در کشور ۲۲ درصد است، گفت: در این استان این آمار ۲۰ درصد است که نشان‌دهنده تلاش همکاران قضایی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.

وی گفت: استان ایلام دارای کمترین میزان زندانی در کشور است که این مساله نشان از توجه مردم به مسائل فرهنگی و ارزشی دارد.

این مقام ارشد قضایی در ادامه با ارائه برخی آمارها در خصوص نوع و میزان جرائم گفت: در استان ایلام نیز اولین جرم مربوط به مواد مخدر است.

رئیس سازمان زندان ها در ادامه به آسیب های زندان اشاره کرد و اظهار داشت: ورود افراد به زندان ها موجب بروز مشکلات دیگری در خانواده ها و حتی خود فرد می شود که ضروری است قضات محترم در صدور حکم زندان احتیاط بیشتری داشته باشند.

مشاور رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشادت های مردم ایلام در زمان جنگ تحمیلی گفت: این استان نیاز به توجه بیشتر دارد و باید تلاش کنیم در تمام زمینه ها نسبت به این مردم ولایت مدار ادای دین کنیم.

جهانگیر گفت: امنیت در کنار عدالت زمینه ساز رشد و توسعه است و همه ما موظف هستیم از این دو مقوله صیانت کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان گفت: بررسی آمارهای موجود در خصوص جرائم و آسیب شناسی آنها می تواند در روند برنامه ریزی کمک های شایانی به متولیان امر داشته باشد.

در این جلسه دادستان شهرستان ایوان و تعدادی از اعضای شورای قضایی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قضایی شهرستان ایوان به بیان مشکلات این شهرستان پرداختند.

جهانگیر در حاشیه این نشست با حضور در جمع مردم ضمن گفتگو با آنان به درخواست های آنان رسیدگی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز